سیاسی

قالیباف: طرح شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

قالیباف گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از تسنیم، جواد نیک بین نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 26 بهمن ) قوه مقننه و  در تذکری با استناد به بند (4) ماده (22) بر ضرورت شفافیت آراء نمایندگان تأکید کرد و خطاب به رئیس جلسه، گفت: به دلیل عدم رأی آوردن این طرح، علیه مجلس هجمه‌هایی صورت گرفت و علیرغم اینکه جنابعالی در شفافیت و دفاع از آن اظهاراتی داشتید، چون هنوز رأی به شفافیت آراء داده نشده، برخی نمایندگان در جریان رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند که از صبح چند بار شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید موضوع شفافیت در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: مقصود از شفافیت صرفاً در امر قانونگذاری نیست بلکه باید در اجرا نیز شفافیت باشد، چنانچه 8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی داده شده که با لایحه بودجه این میزان 160 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که باید مشخص شود دست چه کسی است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس بیان اینکه برای حفظ انتظام در مجلس باید رأی به شفافیت، شفاف باشد، عنوان کرد: باید فرق خائن و خادم مشخص شود و مردم با فرد منافق برخورد می‌کنند لذا خواستار قرار گرفتن موضوع شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه هستیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر با تأکید بر اینکه بحث شفافیت مورد توجه مجلس بوده است، عنوان کرد: این طرح نیازمند دو سوم آراء نمایندگان بود که در زمان رسیدگی تنها 3 رأی کم آورد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: بر اساس ماده 130 آیین‌نامه داخلی مجلس که می‌توان به یک طرح زودتر از 6 ماه رسیدگی کرد، بیش از 50 امضا جمع‌آوری شده که بر این اساس می‌تواند طرح شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار هفته جاری قرار گیرد.

قالیباف در پایان از نمایندگان درخواست کرد در تمامی رأی‌گیری‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63486
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن