کارآفرینی

فیروزی خبر داد: راه‌اندازی میز مشاوره «یاور» برای پاسخ به سوالات کسب‌وکاری

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب‌وکار گفت: میز مشاور یاور برای پاسخ به سوالات کسب‌و‌کاری مردم راه‌اندازی شده و در زمینه کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و نوپا آموزش کاربردی ارائه می‌دهد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، علی فیروزی اظهار داشت: یکی از تکنیک‌های بهبود محیط کسب‌وکار، توانمندسازی فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های تخصصی است که به صورت غیرمستقیم ضمن افزایش رونق در محیط‌های کسب‌وکار موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده مورد نظر خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی چنانچه بتوانند مراحل و گام‌های اخذ مجوز تولید، توسعه و اشتغال مورد نظر خود را آگاهانه در محیطی شفاف و عادلانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگو باشند، منجر به فزایش اعتماد به حاکمیت خواهند شد.

فیروزی تاکید کرد: میز مشاوره کسب‌وکار یاور به ارائه مشاوره تخصصی کسب‌وکار (با توجه ویژه به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و همچنین کسب‌وکارهای نوپا) از طریق سامانه یکپارچه می‌پردازد.

به گفته وی، این سامانه درخواست مشاوره در حوزه‌های تخصصی مانند ثبت شرکت، مالیات، گمرک، اصناف، بیمه، اخذ تسهیلات و سایر موضوعات را از مردم دریافت و توسط کارشناسان خبره ستادی و استانی به صورت استنادپذیر و غیرقابل انکار پاسخ می‌دهد.

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد اعلام کرد: مشاورین مکلفند، ظرف ۵ روز کاری بهترین مشاوره را به سوالات مردم ارائه کنند. با این حال میانگین پاسخ‌ها در زمان بیشتری انجام می‌شود که با هدف‌گذاری صورت‌گرفته به مدت تعیین شده دست خواهیم یافت.

همچنین در تیرماه سال ۹۸ مدت زمان پاسخگویی به سوالات مردم توسط دستگاه‌های اجرایی ۹۱ روز بوده که این عدد در تیرماه ۹۹ به ۴ روز تقلیل یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل مشاوره‌های ثبت شده، ۲۲۷۹ مورد بوده است، بیان داشت: از این تعداد به ۲۰۲۱ مورد مشاوره پاسخ داده شده که ۸۹ درصد تحقق یافته است.

فیروزی در مورد عملکرد استان‌ها در رابطه با میز مشاوره کسب‌وکار خاطرنشان کرد: بهترین عملکرد در زمان پاسخگویی مربوط به استان‌های خراسان شمالی در ۲۳ روز با ۱۱ درخواست، استان مرکزی ۲۶ روز با ۲۷ درخواست، اردبیل ۳۴ روز با ۴۲ درخواست می باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45430
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن