صنعت-معدن-تجارت

فعال‌سازی 1170 واحد صنعتی در سال جاری

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیاء و راه‌اندازی مجدد 1170 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده غیرفعال در ۹ ماهه سال ۹۹ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، اصغر مصاحب اظهار داشت: با احیاء این واحدهای صنعتی برای ۱۹ هزار و ۴۴۶ نفر اشتغال‌زایی یا تثبیت شغل شده است.

وی بیان ‌کرد: اکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بیش از ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که نزدیک به ۹ هزار و ۲۰۰ مورد از آن‌ها غیرفعال و راکدند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: امسال در مرحله نخست احیاء یک‌هزار و ۵۰۰ واحد و در بازنگری برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه‌اندازی مجدد دو هزار واحد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

مصاحب افزود: با توجه به برنامه‌ریزی احیاء ۲۷ هزار شغل در واحدهای راکد، آمار تحقق‌یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده، بیش از ۷۲ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

وی گفت: رشته صنایع شیمیایی با ۲۹۰ واحد، صنایع فلزی با ۲۷۵ واحد و صنایع غذایی با ۲۴۰ واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

مصاحب بیان کرد: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدد راه‌اندازی شده، به‌ طور متوسط ۱۷ نفر است و سرمایه‌گذاری انجام شده برای احیاء این واحدها بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، تامین مالی، اخذ شریک سرمایه‌گذار، تامین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکاء و غیره انجام شده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58161
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن