گیلان

فاز نخست آزمایشگاه فوق تخصصی رازی رشت به زودی افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: فاز نخست آزمایشگاه فوق تخصصی مرکز دانشگاهی رازی رشت به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تفاهم آنلاین، ارسلان سالاری با بیان اینکه اصلاح زیرساخت‌های درمانی یکی از دغدغه‌های ما طی دو سال اخیر بوده، خاطرنشان کرد: اصلاح زیرساخت در بیمارستان آموزشی همچون رازی رشت با توجه به بار مراجعات بالا در پی شیوع کرونا، از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده که اقدامات قابل‌ توجهی نیز در آن به‌ویژه در احداث و توسعه آزمایشگاه تخصصی تشخیصی انجام‌شده است.

وی با اشاره به مراجعه بالای بیماران در آزمایشگاه رازی و نیاز ضروری این بخش به افزایش و توسعه فضای فیزیکی، گفت: خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر از سازمان برنامه‌ و بودجه و همچنین وزارت بهداشت توانستیم فاز نخست آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی مرکز دانشگاهی رازی را به اتمام و به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه برای آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی مرکز دانشگاهی رازی بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار صرف شده، گفت: فاز نخست آزمایشگاه بیمارستان رازی رشت با یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار احداث و همچنین با ۱۷ میلیارد تومان دیگر تجهیز شده و اکنون آماده افتتاح است.

سالاری با بیان اینکه در فاز نخست این آزمایشگاه، ۴۵۰ مترمربع به فضای آزمایشگاهی بیمارستان افزوده‌ شده، گفت: این مرکز می‌تواند به‌ صورت ۲۴ ساعته به بیماران با سرعت و دقت بیشتری خدمات اورژانسی و تخصصی ارائه کند.

وی با برشمردن برخی از مزیت‌های آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی رازی رشت، گفت: در این آزمایشگاه جدید همه تجهیزات بروزرسانی شده‌اند و تست‌ها نیز از نظر کمیت و کیفیت افزایش‌ یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان یکی دیگر از مزیت‌های آزمایشگاه جدیدالاحداث رازی رشت را افزایش فضای فیزیکی دانست و گفت: فضای فیزیکی این مرکز آزمایشگاهی جدید از ۲۰۰ متر در گذشته به ۶۰۰ متر افزایش‌یافته و علاوه بر آن از ارجاع تست‌های بیماران به بیرون از بیمارستان جلوگیری شده است.

سالاری در پایان با بیان اینکه همه دستگاه‌هایی که در این آزمایشگاه استفاده می‌شوند، دارای پشتیبان هستند، افزود: سطح تست‌ها به سه پله ارتقاء پیدا کرده‌اند و خوشبختانه در حال حاضر تمامی آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان در این مرکز آزمایشگاهی انجام می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70380
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن