کارآفرینی

عوامل  زیان ده بودن کسب و کارها

مهسا صالحی- ارشد مدیریت مالی

زیان ده بودن کسب و کارها به عوامل متعددی بستگی دارد . شاید این سئوال برایتان پیش بیاید ازکجا می‌توانیم بفهمیم که  کسب و کارمان زیان ده است و بهترین تصمیم در این راستا چیست ؟ یعنی برای  جلوگیری از ضررهای بیشتر بهتر است کار را تعطیل کنیم و یا با اصلاح مشکلات و چالش های  موجود ، برای بقای کسب ‌و‌کار تلاش کنیم؟

اگر چه اکثریت افراد در کسب و کارها به دنبال سودآوری هستند، اما غافل از اینکه چنانچه با عوامل ضرر و زیان در کسب و کارها آشنا شویم ، می توانیم سودآوری کسب و کارمان را نیز بیمه نماییم. در عدم زیان ده بودن  و رفع موانع سوددهی در کسب و کارها، جزئیات نقش مهمی ایفا می کنند.اینکه بدانیم از نقطه ی شروع کسب  کارها همواره چگونه برنامه ریزی کنیم و یا به عبارتی بی گدار به آب نزنیم که دچار خسران و ضرر شویم.

کسب و کارهای زیان ده چگونه کسب و کارهایی هستند؟ به عبارت دیگر چه عواملی سبب زیان ده بودن کسب و کارها می شود؟ یکی از عمده ترین مواردی که باعث ضرر و زیان در کسب و کارها می شود، عدم پیش بینی شرایط مختلف پیش روی کسب و کارهاست. یکی از اصلی ترین مواردی که کسب و کارها را دچار بحران می کند ، شرایط ناپایدار اقتصادی و نوسانات ارزی است. اما نکته ی مهم اینجاست که این شرایط نه تنها برای کسب و کارهای  شما، بلکه برای همه ی کسب و کارها مشابه است و در همین شرایط تعداد بسیاری از کسب و کارها نه تنها زیان ده نیستند بلکه به سوددهی های قابل توجهی نیز دست می یابند.

پس می توانید با یک بیزینس پلن اصولی از این شرایط ناپایدار براحتی و با کمترین ضرردهی عبور کنید. اگرچه پیش بینی کسب و کار هرگز فرایند ساده ای نیست، اما با بررسی شرایط مختلف و استفاده از یک تیم کاری کاربلد قطعا قابل تحقق است. بسیاری از برندهای بزرگ در سراسر دنیا برای فعالیت بهینه در بازارهای مختلف اقدام به پیش بینی شرایط می کنند و نتایج حاصله نشان می دهد که این موضوع نقش بسزایی در تاثیرگذاری بر روی سوددهی و بهینه سازی شرایط فعالیت کسب و کارها دارد. با این حساب اگر شما هم به دنبال عدم زیان ده بودن کسب و کارتان  و بهبود وضعیت تان در بازار هستید، باید اول از همه به فکر پیش بینی وضعیت کسب و کارتان و بازارهای هدف باشید، تا بتوانید در میان سایر رقبا بازنده نباشید.

این پیش بینی ها باید بصورت همه جانبه صورت پذیرد. نخست آنکه یک پیش بینی عمومی داشته باشید و با یک دید کلی بازار را رصد کنید. پیش بینی دیگر بر اساس مبحث حسابداری، بودجه بندی ها ، مالی ، تقاضا و عرضه بخش مهمی از این پیش بینی هاست که بیزینس پلن شما بر اساس آن قابل ارزیابی است. کاهش هزینه های مازاد و مدیریت هزینه های ناگهانی، جذب مشتریان و از همه مهم تر ، افزایش رضایت مشتریان در جهت حفظ مشتریان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کسب و کار زیان ده
کسب و کار زیان ده

پژوهش های بازار محور هم ، بخش مهمی از فرایندهای بازاریابی است که از زیان ده بودن کسب و کار شما جلوگیری به عمل می آورد. ورود رقبای جدید و یا تقویت رقبای قدیمی بخشی از این پژوهش هاست. بازار فروش مدام در حال تغییر است و هر چه کسب و کارها در این شرایط تاب آوری بیشتری داشته باشند، موفق تر خواهند بود و از زیان ده بودن آن ها جلوگیری خواهد شد. قطع به یقین ، پیش بینی در عرصه کسب و کار، امر ساده ای نیست، اما هرچه داده های اطلاعاتی شما با دقت بیشتری رصد شود ، درصد درست بودن پیش بینی های شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

در نهایت کارآفرینان جوان و کسب و کارهای نوپایی که قصد ورود به بازار کار را دارند باید با موانع سوددهی کسب و کارها آشنا شوند  تا بتوانند از زیان ده بودن کسب و کارشان جلوگیری کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=93786
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن