صنعت-معدن-تجارت

علت بروز و رفع ارور F23 ماشین لباسشویی بوش BOSCH

 

با توجه به اینکه ماشین لباسشویی‌های بوش از برند معتبر و با کیفیت است، اما مانند هر لوازم برقی خانگی دیگر امکان دارد خراب شود یا عیب و ایراداتی در عملکرد آن به وجود آید که در نهایت باعث نشان دادن ارور از نمایشگر آن خواهد شد. ماشین لباسشویی‌های جدید با فناوری و تکنولوژی پیشرفته ساخته شده‌اند، بنابراین با وجود هرگونه عیب و ایراد به مخاطب هشدار می‌دهند تا هرچه سریعتر برای رفع این مشکل اقدام کنند و در نهایت موجب ایجاد مشکلات جدید نگردد. برخی ارورها به راحتی و بدون نیاز به دانش خاصی، با چند حرکت ساده برطرف می شوند، اما برخی از ارورها، نیازمند بررسی یک تعمیرکار متخصص هستند؛ بدین منظور و برای تعمیر لباسشویی بوش در مشهد، تهران و … فقط و فقط به یک تعمیرکار متخصص و باتجربه مراجعه کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما هم برند بوش باشد، حتماً تاکنون با ارور F23 روبرو شده‌اید. آیا می‌دانید این ارور چه زمانی بر روی ال ای دی ماشین لباسشویی شما ظاهر می‌شود؟ آیا می‌دانید خبر از ایجاد چه ایرادی در دستگاه می‌دهد؟ برای اطلاع از علت ارور F23 پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بمانید.

علت ارور F23 لباسشویی بوش چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که ارور F23 در هر مرحله‌ای از شستشو و آبکشی ممکن است ظاهر شود. بلافاصله پس از نشان دادن ارور F23 توسط دستگاه باید بدانید که آب از طریق ماشین لباسشویی در حال نشتی است. یعنی دستگاه در حال خروج یا نشتی آب بوده و اگر سریعاً اقدام نکنید تمام آشپزخانه یا محلی که ماشین را در آن قرار داده‌اید پر از آب خواهد شد.

بیشتر بخوانید» چکه کردن آب یکی از رایج ترین خطاهای ماشین لباسشویی های دوو است که در صورت مواجهه با این مشکل، پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا واشر پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید که دچار گرفتگی نشده باشد. در صورت اطمینان از عدم انسداد و گرفتگی واشر پمپ تخلیه لباسشویی خود و به منظور پیدا کردن علت آب چکه کردن دستگاه و تعمیر لباسشویی دوو در مشهد و هر شهر دیگری که در آن هستید به نمایندگی های معتبر تعمیر مراجعه کنید.

در مواردی هم مشکل ماشین از قطعه جاپودری است. این احتمال وجود دارد که جاپودری درست در جای خود قرار نگرفته یا اینکه مواد شوینده برای خروج از آن دچار انسداد شده باشد.

از دیگر دلایلی که این ارور برای شما نمایش داده می‌شود، مربوط به خرابی برد الکتریکی دستگاه است که عمل تخلیه آب یا دستورات مختلف را صادر نمی‌کند. در هر صورت برای رفع چنین خطایی در دستگاه باید برد، شیلنگ تخلیه و جا پودری را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

بیشتر بخوانید» نشتی آب در ماشین لباسشویی های سامسونگ با کد خطای LE نمایش داده می شود. در صورت مشاهده این ارور و به منظور تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد و … در وهله اول باید علت رخداد آن را پیدا کنید و سپس با توجه به آن، مشکل را برطرف نمایید که بدنی منظور پیشنهاد ما به شما این است که از یک تعمیرکار حرفه ای و باتجربه کمک بگیرید.

نشت آب و ارور F23 ماشین لباسشویی بوش

همانطور که گفته شد یکی از علل نشان دادن ارور F23 مربوط به نشت آب است. هرگاه این ارور را مشاهده کردید بلافاصله باید اطراف ماشین لباسشویی را چک کنید تا متوجه شوید آبی از آن نشت نکرده باشد. سریعا دستگاه را خاموش کنید و دو شاخه آن را از برق بکشید.

پس از انجام این اقدامات به سراغ چک کردن لوله‌ خروج آب و شلنگ‌های ورود و خروج آب بروید. بررسی کنید که هیچ یک از آنها دچار پارگی یا ترکیدگی نشده باشند. اگر مشاهدات شما مبنی بر سالم بودن شلنگ و لوله آب بود باید به سراغ دیگ بروید و چک کنید که سوراخ نشده باشد زیرا در چنین شرایطی نشتی آب امکان‌پذیر است.

جا پودری و ظاهر شدن ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش

یکی دیگر از دلایلی که امکان دارد شما هم با خطای F23 لباسشویی بوش روبرو شوید مشکل در جاپودری آن است. حتماً می‌دانید که عملکرد دستگاه لباسشویی به این صورت است که پس از روشن کردن مقداری آب در جاپودری وارد شده تا همه مواد شوینده را با خود به قسمت های مختلف دیگ ببرد و مشغول به شستشوی لباس‌ها شود؛ اما اگر به هنگام انجام چنین فعالیتی ناگهان با ارور F23 روبرو شوید، باید فوراً جا پودری دستگاه را چک کنید که دقیقاً در جای خود قرار گرفته باشد.

اگر جاپوری درست در جای خود مستقر نیست، آن را درست کنید؛ زیرا نشت آب از این ناحیه باعث آبگرفتگی محل مورد نظر می‌شود. توجه کنید که اگر از همین نقطه آب روی بدنه ماشین لباسشویی ریخته شده باشد، سریعاً آن را خاموش کرده و از پریز برق بکشید و سپس بدنه آن را خشک کرده و مجدداً به برق زده و روشن کنید. در این صورت جاپودری در جای خود قرار گرفته و از برق گرفتگی نیز جلوگیری خواهید کرد.

خراب شدن برد الکتریکی لباسشویی بوش و ارور F23

از جمله موارد مهمی که باعث نشت آب فراوان از ماشین لباسشویی و ظاهر شدن ارور F23 از نمایشگر ال ای دی آن می‌شود، مربوط به خراب شدن برد الکتریکی دستگاه است. در واقع برد الکتریکی نقش مغز ماشین را ایفا کرده و بدون وجود آن تخلیه آب با مشکل مواجه شده و بیش از اندازه خواهد بود. دستور خروج آب از لباسشویی بوش را برد الکتریکی به شیر برقی و آکواستاپ صادر می‌کند که اگر مدام این اتفاق بیفتد، احتمال نشتی بسیار زیاد آب بالا است.

خرابی برد الکتریکی لباسشویی بوش ممکن است بر اثر نوسانات جریان برق اتفاق بیفتد. در هر صورت عملکرد دستگاه را دچار اختلال کرده و با مشکل مواجه می‌کند. با مشاهده هرگونه ارور و بررسی نشت آب باید برای تعمیر برد اقدام کنید.

تعمیر ارور F23 ماشین لباسشویی بوش BOSCH

همه ما تخصص و مهارت تعمیر ماشین لباسشویی را نداریم؛ به خصوص اگر از نوع پیشرفته و پیچیده برند بوش باشد. در حقیقت تعمیر این دستگاه از جمله کارهای تخصصی و نیازمند تجربه است که تنها تعمیرکاران از پس آن برمی‌آیند. در موارد جزئی مثل چک کردن لوله خروج آب می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید؛ اما در زمینه‌های پیچیده‌تر مثل برد الکتریکی باید حتماً یک تعمیرکار دست به کار شود تا علاوه بر حفظ ایمنی تعمیرات بهتر و سریعتر انجام گیرد.

تعمیرکاران با تجربه ما، آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده‌اند و به خوبی می‌دانند که قطعات را چگونه تعمیر کنند و در صورت نیاز به نمونه‌های کهنه و خراب شده را با نمونه نو و اورجینال تعویض خواهند کرد.

کلام آخر

اگر شما هم به تازگی با ارور F23 ماشین لباسشویی بوش BOSCH مواجه شده‌اید باید بدانید که علت آن نشت آب است که از طریق لوله یا جاپودری صورت گرفته و گاهی علت نشت آب به خاطر خرابی برد الکتریکی دستگاه خواهد بود. نباید اجازه دهید که چنین اتفاقاتی باعث نشت آب و در نهایت جمع شدن آب در اطراف دستگاه شود. بنابراین بلافاصله ماشین را خاموش کرده و موارد گفته شده را بررسی کنید تا از خطر برق گرفتگی در امان باشید؛ در صورت نیاز با تعمیرکاران تخصصی تماس بگیرید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=101932

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن