اجتماعی

عزاداری محرم و نکات رعایت پروتکل های بهداشتی

با توجه به شیوع بیماری کرونا و همه گیری بسیار بالای آن مخصوصا در کشور ما ، و همچنین مصادف شدن ایام محرم و عزاداری شهادت امام حسین (ع)، رعایت کردن پروتکل های بهداشتی بسیار بیشتر از قبل توصیه شده و لازم الاجراست.

اگر قصد دارید که در مراسم مذهبی و عزاداری محرم شرکت کنید لطفا و خواهشا به نکات زیر توجه فرمایید:

  1.  در صورتی که نذری دارید که آن را در ماه محرم و هیئت های عزاداری باید ادا کنید پیشنهاد ما این است که نذرتان را به صورت کمک به حسینه ها و یا کمک به افراد نیازمند ادا کنید .همانطور که میدانید بسیاری از مردم به دلیل نگرانی از شیوع بیماری ، غذای نذری را در این روزها میل نمی کنند و در این صورت چیزی جز اسراف کردن عایدتان نخواهد شد.
  2. در صورتی که قصد دارید از نذورات خوراکی جهت ادا نمودن نذرتان استفاده کنید توجه کنید که حتما به صورت مواد غذایی خشک و یا خام توزیع نمایید.
  3.  در صورتی که قصد دیدن هیئت ها و دسته های سینه زنی عزاداران را دارید حتما حتما دو یا سه ماسک بزنید ، در نقطه ای دور از اجتماع مردم بایستید ، در هوای اطرف خود مرتبا مایع ضدعفونی کننده بزنید و هیچ خوراکی و آشامیدنی میل نکنید.
  4.  به محض رفتن به منزل لباس های خود را تعویض کرده، ماسک و دستکش خود را در کیسه فریزر قرار داده و داخل سطل زباله بیندازید. هر چه سریع تر دوش آبگرم بگیرید.
  5.  در این روزها مایعات و مکمل ویتامین c را بیشتر از سایر روزها مصرف نمایید.
  6.  در صورتی که در دسته و یا هیئتی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را مشاهده نمودید ، مورد را سریعا اطلاع رسانی نمایید تا با متخلفان برخورد شود.
  7. سعی کنید در مراسمی که در فضای باز و روباز برگزار میشوند شرکت کنید و فاصله حداقل یک متر با سایر عزادارها را هم رعایت فرمایید.

در نظر داشته باشید که به راحتی و با رعایت کردن نکاتی ساده و بهداشتی می توانیم قطع کننده زنجیره ابتلا به کرونا باشیم.

اجرتان با سیدالشهدا

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75109
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن