گیلان

طلب ۱۵۳ میلیاردی شرکت توزیع برق گیلان از مشترکین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از بدهی ۱۵۳ میلیاردی مشترکین صنعتی و خانگی  به این شرکت خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمداسماعیل هنرمند با بیان اینکه شرکت توزیع برق گیلان در سالی که گذشت با بیش از یک میلیون و پانصد هزار مشترک یکی از بزرگ‌ترین و پرتراکم ترین شرکت‌های استان است، اظهار کرد: در سال گذشته با مصرف ۱۸۰۰ مگابایت برق و گذر پیک بار در مرداد ماه تابستان خوبی را سپری کردیم.

وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ تاب آوری شبکه در سال گذشته افزود: این طرح در ۴۰۰ مرحله با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: طرح تاب‌آوری شبکه در سال جاری با قدرت در حال انجام است و امیدوارم این طرح را به ۱۰۰۰ مرحله در راستای عبور بهتر و سریع در بحران‌ها ارتقاء دهیم.

هنرمند با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ۲۴ درصد شبکه‌های هوایی استان مجهز به کابل خودنگهدار است، یاداور شد: در سال گدشته هزار کیلومتر سیم مسی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل شد و اکنون نیز ۱۴ هزار کیلومتر از شبکه‌های گیلان با سیم‌های ضعیف و مسی در حال انتقال برق به مشترکین است و برآنیم در سال جاری ۲۰۰۰ کیلومتر از سیم‌های مسی را تبدیل به کابل خودنگهدار کنیم.

وی در خصوص بحث مطالبات شرکت توزیع برق گیلان از مشترکین تصریح کرد: این شرکت در سطح استان بالغ بر ۱۵۳ میلیارد از مشترکین خانگی و صنعتی طلبکار است. لذا با پرداخت به موقع صورتحساب توسط مشترکین خدمات دهی نیز به موقع انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اذعان داشت: در سال گذشته فقط ۱۸۵ روز از ۳۶۵ روز در راستای اجرای طرح‌های خدمات رسانی تخصیص یافت بنابراین در صورت دریافت به موقع قبوض و بدهی‌ها می‌توان در روزهای بیشتری از سال به اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها پرداخت.

هنرمند با تاکید بر اجرای طرح بزرگ برق امید یادآور شد: در این طرح مشترکین به سه دسته خوش مصرف کم مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و با توجه به آمارهای واصله، ۱۶ درصد مشترکین استان کم مصرف، ۴۵ درصد خوش مصرف، ۲۹ درصد پرمصرف و ده درصد مشترکین به هیچ وجه مصرفی ندارند.

وی در خصوص تعرفه‌های برق بیان داشت: هرساله براساس مصوبه و نظر هیات وزیران افزایشی درتعرفه‌های برق مصرفی مشترکین لحاظ می‌شود، براین اساس در سال جدید شاهد افزایش ۷ درصدی در همه تعرفه‌های خانگی کشاورزی و صنعتی و… بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: دو نوع محاسبه صورتحساب تعرفه برق مشترکین وجود دارد، یک نوع برای زمان‌های عادی سال و بک نوع دیگر برای زمانهای گرمسیری ۴ است و در این راستا اگر مشترکینی که در زمان‌های گرم سال بیش از ۴۰۰کیلو وات مصرف داشته باشد مشمول افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق خواهند بود.

وی با تاکید بر مسائل و مشکلات عدیده در خصوص قطعی‌های مدون برق در استان گفت: کاهش دخیره ابی پشت سدها، افزایش دمای هوا و رمز ارز دیجیتال، تعمیرات نیروگاهها و تحریم‌ها از اهم دلایل قطعی برق در گرمای زودرس سال جاری است.

هنرمند با اشاره به افزایش ده درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گدشته تاکید کرد: تابستان سال قبل علی‌رغم ایتکه تمام کولرها وارد مدار شده بودند رشد مصرف ۵ درصد بوده و اما امسال در اردیبهشت ده درصد رشد مصرف داشتیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70752
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن