گیلان

طرح تاب‌آوری شبکه برق گیلان با جدیت ادامه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: با هدف افزایش تاب‌آوری و پایداری شبکه‌های فشار متوسط و کاهش مدت زمانی خاموشی‌ها در اثر شرایط نامساعد جوی، طرح تاب‌آوری شبکه در شرکت توزیع برق گیلان از سال گذشته آغاز و در سالجاری با قدرت و انسجام بیش از پیش اجرایی خواهد شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد اسماعیل هنرمند اظهار داشت: در سال جاری طرح تاب‌آوری جهادی به منظور کاهش تعداد خاموشی‌ها هدف‌گذاری شده است، چرا که در طول سال علاوه بر قطعی برق بر اثر عیب و تخریب تاسیسات برق در شرایط جوی، ناپایداری بر اثر برخورد شاخه درخت یا سایر اجسام خارجی در شبکه برق‌رسانی رخ می‌دهد و این امر باعث تحمیل خاموشی‌های متعدد با مدت زمان نسبتا طولانی به مشترکین می‌شود، لذا امسال علاوه بر پیگیری کاهش مدت زمانی خاموشی‌ها، پایش و حذف اینگونه موارد جهت کاهش تعداد خاموشی‌ها در دستور کار شرکت توزیع برق قراردارد.

وی بیان  کرد: در سال جاری برنامه ریزی دقیق و مدونی صورت پذیرفته تا 600 مرحله طرح مذکور با فعالیت 2300 اکیپ، اجرایی شود و 130 فیدر و 850 کیلومتر شبکه نیز مورد اصلاح قرار گیرد و برای مجموعه اقدامات مذکور 25 میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است .

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: باوجود اجرای طرح مذکور در سطح استان و باوجود چندین مرحله بارش برف، وقوع تندباد و… شبکه‌های توزیع برق گیلان از پایداری مناسبی در سال گذشته برخوردار بود.

هنرمند گفت: در سال گذشته ابتدا برنامه ریزی برای اجرای 300 مرحله از این طرح هدف گذاری شده بود که با تلاش همکاران 402 مرحله طرح تا پایان سال عملیاتی شد و امیدواریم با اجرای 600 مرحله از طرح مذکور در سال جاری، مجموع 1000 مرحله از ابتدای سال گذشته تا پایان سال جاری محقق شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته باوجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور و برخی مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی طی 402 مرحله، 1856 اکیپ اجرایی طی 12329 نفرساعت به فعالیت پرداختند و 110 فیدر و 704.4 کیلومتر شبکه فشار متوسط مورد اصلاح و بهسازی قرار گرفت .

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: در سال گذشته و برای اجرای طرح افزایش تاب‌آوری جهادی 151.435 میلیون ریال هزینه شد.

هنرمند در پایان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار ” همگرایی اقدامات، هم افزایی توانمندی‌ها، همراهی کارکنان” از ابتدای سال 1400 و باجود تعطیلات نوروز 3 مرحله طرح افزایش تاب‌آوری اجرا شده است و 4 فیدر و 3 کیلومتر شبکه فشار متوسط مورد اصلاح قرار گرفته‌اند و این خود نشان دهنده اهمیت تامین برق پایدار برای مشترکین است و کارکنان توزیع برق گیلان با آمادگی کامل برای دستیابی به هدف غایی شرکت یعنی جلب رضایتمندی مردم و پاسخگویی هرچه بهتر به مشترکین تلاش می‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67823
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن