علمی و تکنولوژی

طراحی وب سایت از الزامات کسب و کار

مهندس فاطمه یحیائی

وب سایت و اهمیت آن در کسب و کار شاید درابتدای آن ، چندان مملوس و قابل توجه نباشد ، ولی در آینده متوجه خواهید شد یکی از بهترین تصمیماتی بود که برای موفقیت کسب و کارتان گرفتید.

اگر به عنوان یک کارآفرین هنوز به روش های سنتی تجارت علاقه مندید، سخت در اشتباهید. دنیای مدرن ، روش های نوین کسب و کار را می طلبد. اگر هنوز برای کسب و کارتان ، وب سایت طراحی نکرده اید، هر چه زودتر دست به کار شوید. در دنیایی زندگی می کنیم که اخبار، ارتباطات و حتی آموزش ها و … در فضای اینترنت انجام پذیر است، پس خرید و فروش در این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنا براین به جرات می توان گفت ، شرط موفقیت در بسیاری از کسب و کارها حضور در فضای اینترنت است.

داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری، حتی کسب و کارهای کوچک هم بسیار حائز اهمیت است.  در دنیایی که دیگر دفترچه تلفن ها منسوخ شده اند و دیگر روش های سنتی برای یافتن کسب و کارها (از رستوران گرفته تا حتی رفت و آمدهای درون شهری و تاکسی ها و هر کسب و کار و سرویس خدماتی دیگر) در حال کمرنگ شدن است.

بنابراین وقتی که اکثر افراد جامعه بیشترین وقت خود را در اینترنت سپری می کنند تا نیازهای خود را مرتفع سازند، لزوم داشتن یک وب سایت برای کسب و کارتان از ضروریات است و می توان به وضوح اذعان داشت که هر فرد یا هر کسب و کاری که پا در عرصه ی نوین تجارت نگذارد به زودی از چرخه ی رقابت حذف خواهد شد. با این وجود ، آمارها نشان می دهد که قریب به نیمی از کسب و کارهای کوچک سایت ندارند و این آمار تعجب آور است. برای اینکه بی تردید هر کسب و کاری، حیاتش به وجود مشتری ها وابسته است و لازمه ی جذب مشتریان بیشتر و حتی نگه داشتن مشتریان قبلی، طراحی یک وب سایت است.

قصد ما در این مقاله، چگونگی طراحی سایت و خریداری هاست (Host) و دومین   (Domain) نیست. این مباحث تخصصی را بدست کاربلدهای این حوزه بسپارید. اما باید قبول کنید که با وجود یک سایت چگونه می توان کسب و کارتان را در هر حوزه ای که هست متحول نمایید. زدن یک سایت حرفه ای نه تنها اعتبار کسب و کار و برند شما به حساب می آید بلکه شما را از سایر رقبا متمایز می سازد. برند موجودیت و هویت کسب و کارهاست و سبب ماندگاری کسب و کارتان در ذهن مشتریان خواهد شد.

ایجاد یک وب سایت برای کسب و کارتان شما را تبدیل به یک کسب و کار 24 ساعته می کند، یعنی حتی زمانی که شما و پرسنل تان در خوابید، سایت تان در حال درآمدزایی است و این یعنی کنترل شبانه روزی بر روی کسب و کارها. ممکن است کسب و کار شما تولید یک محصول سنتی در یکی از شهرستان های کشور باشد. اما شما می توانید مشتریانتان را از جای جای کشور و حتی خارج از کشور جذب نمایید و کسب و کارتان را فراتر از مرزهای محلی توسعه دهید.

باید قبول کرد که طیف وسیعی از مشتریان شما را از طریق سایت تان دنبال می کنند. باید باور داشت که دوران تبليغات بيلبورد و راديو و تلویزیون سال هاست که به پایان رسیده است و وقتی شخصی به دنبال كالا يا خدمات خاصی به صورت آنلاين است، ‌با تعداد بسیاری از سايت های مختلف روبرو مي‌شود.

هر چه وب سايت کسب و کارتان رتبه بالاتری داشته باشد، بطور مستقیم در درآمدزایی کسب و کارتان موثر است. کافی است در این حوزه با تولید محتوا و تقویت سئوی سایت تان تبدیل به اولین تا دهمین گزینه در موتورهای جستجو شوید. این امر به کسب و کار شما کمک می کند که بین رقبا جز اولین ها شوید.

اما چرا بسیاری از کسب و کارها از راه اندازی سایت امتناع می ورزند؟ عمده ی کسب و کارها اذعان دارند که چون کسب و کار ما کوچک است، بودجه ی اضافی برای طراحی یک وب سایت نداریم. این گروه غافل از آنند که هزینه ی صرف شده برای طراحی یک سایت در بازه ی زمانی بسیار کوتاه به جیب کسب و کارشان برخواهد گشت. عده ای دیگر از کسب و کارها اذعان دارند که ما مشتری های خودمان را داریم و نیاز به مشتری های جدید نداریم، یا اینکه مشتریان ما از طیفی هستند که زیاد اهل کامپیوتر و فضای مجازی نیستند. بهانه هایی از این دست سبب می شود که بسیاری از کسب و کارها از ورود به این حوزه سر باز بزنند و متاسفانه با همان روش های سنتی تجارت ادامه حیات دهند.

اما اگر برایتان سئوال است که هزینه ی یک سایت چقدر خواهد بود؟ باید بگوییم که هزينه طراحی و راه اندازی یک سايت دامنه گسترده ای دارد و بسته به كيفيت و امكاناتی كه به آن مي‌افزاييد قيمت آن متغیر خواهد بود. اما یادتان باشد که طراحی سایت به علت تمام مزیت های ذکر شده به صرفه خواهد بود و می تواند سرنوشت کسب و کارتان را متحول نماید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=91257
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن