گیلان

شورای ششم رشت و پرسش های مهم!؟!؟!؟!؟!؟

نقی هدایتیتفاهم آنلاین_ ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در بیست و هشتم خرداد سال جاری برگزار می شود. عملکرد شوراها، ضعف های مشهود در ارائه خدمات موثر به شهروندان، سیاسی کاری، منفعت طلبی و… سبب شده است که انتخابات شورای ششم و افرادی که قرار است در جایگاه تصمیم گیری شهرها قرار گیرند، از حساسیت ویژه ای برخوردار شود.

به طوری که حضرت آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در آخرین نماز جمعه سال قبل رشت هشدار داد که نباید افراد بی تجربه و مساله دار با هزینه کردهای سنگین و تبلیغات گسترده وارد شورا شوند و خواستار نظارت بر فرآیند تایید صلاحیت ها شدند.

درباره انتخابات شورای ششم رشت پرسش های جدی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود.

۱- آیا شورای ششم رشت، شورای متخصص و متعهد خواهد بود؟ آیا همه چیز به همان روال سابق پیش‌خواهد رفت؟

۲- چه فاکتورهای نشان از تخصص کاندیداهای این دوره دارد؟

۳- آیا سابقه عضویت در شورای شهر رشت و یا مسئولیت فلان اداره و نهاد به تنهایی نشان از درایت و تخصص فرد دارد؟

۴- در انتخابات شورای ششم رقابت اصلی میان چه کسانی خواهد بود؟ لیست ها یا افراد توانمند و شایسته؟

۵- آیا اعضای ادوار گذشته شورا میدان دار این رقابت ها خواهند بود؟

۶- آیا فاکتور هایی مثل: سن، سلامت جسمی، سابقه سکونت در رشت ، منطقه محل سکونت، تحصیلات مرتبط، انگیزه و انرژی مثبت، وقت گذاری، گرایش های سیاسی، مردم داری، آشنایی با قواعد حرفه ای کار جمعی و پارلمانی، شناخت کافی نسبت به قوانین و مقررات جاری، حدود اختیارات قانونی شورا و شهرداری، سازمان شهرداری و نهادهای مسئول در حوزه مدیریت شهری و .. از این دست مد نظر خواهد بود؟

۷- آیا کسی از افراد و لیست های انتخاباتی، برنامه هم مطالبه خواهد کرد؟

۸- آیا باز هم با پدیده های مواجه خواهیم شد که نه مطلبی از افراد منتشر شده، نه مصاحبه یا گفتگو، نه برنامه و… کسانی که تمام همت خود را خرج می کنند تا در لیست های بقول معروف” اصلی ” قرار بگیرند. اگر شده لحاف و تشک پشت در نهاد اجماع ساز و… پهن می‌کنند تا در لیست قرار گیرند!.

۹- جالب است بدانید که سالیان سال است که مردم به چنین افرادی رای می‌دهند و تا بحال هیچ یک از این شوراها و نهادها که هنرشان لیست بستن است، جوابگوی اقدام خود نبودند.

۱۰- ایا یاران انقلاب و یا گام اول و دوم قبل از این که لیست انتخاباتی شورای ششم رشت را تنظیم کنند صریحا در باره چگونگی تنظیم لیست و انتخاب افراد به رسانه ها پاسخ می دهند؟ ایا پاسخ گوی عملکرد اعضای لیست خود در شورای پنجم رشت خواهند بود؟ مردم چرا باید به چنین گروه هایی اعتماد کنند؟

یادداشتی به قلم نقی هدایتی

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67390
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن