کارآفرینی

شغل دومی ها یک گام جلوترند

بسیاری از افرادی که در ایران  و در سایر کشورهای پیشرفته به موفقیتی رسیده اند و شاید نامشان در بسیاری از عرصه ها و مشاغل، در صدر قرار گرفته است، از مزایای شغل دوم بهره مند شده اند و در کنار شغل خود به علایق و کارهایی که از آن لذت می برند ،پرداخته اند که منجر به کسب درآمد شده و به ثروت بالایی نیز دست یافته اند. بنابراین درآمد بیشتر اتفاقی است که همه به دنبال آن هستند. البته در اکثر موارد ،شغل دوم آن ها هیچ تناسب و شباهتی با حرفه و یا رشته تحصیلی شان نداشته ، اما بنا به علایق آن ها شکل گرفته و از انجام آن لذت برده و تبدیل به منبع درآمد مناسبی شده است. حال اگر همین علایق را برنامه ریزی کرده و در قالب شکلی هدفمند از آن ها کسب درآمد نماییم، قطع به یقین فرصت های شغلی بی نظیری پیش روی خواهیم داشت.

البته رضایت نداشتن از شغل اول و ناکافی بودن درآمد از جمله علل مهم گرایش افراد به شغل دوم عنوان می شود. در جامعه امروز و با توجه به شرایط اقتصادی پیش رو، بسیاری از مردم به خاطر داشتن شرایط دشوار زندگی، همواره به دنبال شغل دوم برای کسب درآمد هستند و بعضا داشتن شغل دوم به اندازه شغل اول حائز اهمیت است. البته چند شغله بودن علی رغم آنچه تصور می شود، تنها مختص کشور ما نیست و بسیاری از کشورها با این پدیده مواجه اند.

با پیشرفت تکنولوژی تعریف شغل دوم ،بسیار تغییر کرده است. چرا که در بسیاری از موارد مشاغل آنلاین بیشماری وجود دارند که شما می توانید در محل کار اصلی و یا حتی در منزل از عهده انجام آن برآیید. بسیاری از افراد موفق که توانسته اند ،کسب و کاری را راه اندازی کنند و آن را توسعه دهند، هرگز فکر نمی کردند که شغل دوم آن ها از چنان اهمیتی برخوردار شود که منبع اصلی شهرت و ثروت آن ها به شمار رود. چرا که شغل دوم از مزیت هایی همچون عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد، ریسک پایین، نیاز به انرژی کمتر و از همه مهم تر، عموما با مطابقت علاقه مندی افراد صورت گرفته و می تواند مزایای بیشمار دیگری را نیز در برداشته باشد، که هر فرد هوشمندی که به دنبال موفقیت و ثروت باشد می تواند ، از آن به عنوان اهرمی برای رشد خود بهره مند گردد.

البته شغل دوم می تواند، چالش های زیادی برای افراد به همراه داشته باشد. اما این مطلب را نیز در نظر داشته باشید که افراد بسیاری که با انتخاب شغل دوم و تمرکز بر روی ایده استارتاپی شان زمینه های رسیدن به موفقیت شان را چندین برابر می کنند. گاهی با قبول یک کار پاره وقت، راهی برای پیدا کردن کار دیگر پیدا می شود و فرصتی مغتنم برای بدست آوردن کاری در زمینه تخصصی مطلوب به شما می دهد. شغل دوم حتی می تواند، تاثیر شگرفی در اعتلای شخصیت افراد داشته و با ایجاد اعتماد به نفس او را به علایق و استعدادهایش نزدیکتر نماید و حتی عده ای از کارشناسان شغل دوم را بهترین را ه برای رسیدن به آزادی مالی می دانند.

محدودیت زمان یکی از مهم ترین چالش های پیشروست. از آنجایی که بخش عمده ای از زمان شما صرف رسیدگی به امور کسب و کار اصلی شما خواهد شد و باید برای انجام کارهای شغل دوم از اوقات فراغت خود مایه بگذارید. اما در این حوزه از روش های مدیریت زمان بهره مند شوید تا بتوانید با یک برنامه ریزی صحیح در مدت زمان کم، کارهای بیشتری را انجام دهید. از اینرو، اگر همین افرادی که بهانه ی کمبود زمان را می آورند، یک روز از نحوه استفاده از زمان خود یادداشت بردارند، متوجه خواهند شد که بسیاری از زمان های خود را صرف کارهای بیهوده کرده که با کمی خلاقیت می توانند از آن، برای اجرایی نمودن شغل دوم و کسب درآمد استفاده نمایند.

بنابراین، بطور کلی فرصت های بیشماری در زندگی شغلی و شخصی همه ما وجود دارد که می توان از آن بهترین بهره را برد و با دنبال نمودن علاقه هایمان در کسوت شغل دوم ،شگفتی های بسیار زیادی را در ایجاد رفاه و ثروت برای خود و خانواده مان رقم بزنیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=12011
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن