اقتصادی

رحمانی: لزوم خرید تضمینی مرغ و گوشت با هماهنگی جهاد کشاورزی

-وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خرید تضمینی گوشت قرمز و مرغ باید با قیمت توافق شده با وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها به گونه ای که تولیدکننده متضرر نشوند، برای کنترل بازار در ایام پایانی سال انجام شود.

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: قیمت تمام‌شده گوشت قرمز و مرغ بایدبه مرور زمان کنترل شده و کاهش یابد که این روند با در نظر گرفته شدن شرایط و وضعیت دامداران و مرغداران کشور انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی در تامین ارز وجود ندارد، اما باید تدبیری اتخاذ شود که این روند چندین سال تداوم یابد.

ضرورت اطلاع رسانی درست و به موقع اقدامات

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست ضمن تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به‌موقع عملکردها و اقدامات گفت: خبرها از جنبه روانی بر جامعه تاثیرگذارند و با توجه به اینکه جنگ امروز نیز جنگ روانی است، اطلاع‌رسانی درست و به موقع حائز اهمیت دارد.

وی گفت: انجام اقدام های متناسب با شرایط و وضعیت موجود برای تنظیم بازار ضروری است و مجموعه اقداماتی مانند فروش با تخفیف ویژه که با ایجاد بازار رقابتی سبب پایین آمدن قیمت‌ها می‌شود، به‌ویژه در ایام پایانی سال برای تنظیم بازار مثمر ثمر است.

رحمانی تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط باید با هم هماهنگ عمل کنندو استانداران کارگروه‌های استانی تنظیم بازار را در استان‌های خود تشکیل دهند تا بتوانند وضعیت و شرایط خاص بازار استان خود را مورد بررسی و پیگیری قراردهند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=12008
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن