اقتصادی

شش طرح بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

شش طرح بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال توسط وزیر راه و شهرسازی در شمال استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از شش طرح راهداری درشمال استان سیستان و بلوچستان که در پایانه مرزی میلک برگزار شد، گفت: دولت با توجه به ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف از جمله تجارت و ترانزیت اهتمام ویژه ای برای توسعه همه جانبه آن دارد.
محمد اسلامی افزود: در سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان ۱۲۰۰ میلیارد تومان طرح افتتاح و عملیات ساخت حدود دو هزار میلیارد تومان طرح نیز به منظور توسعه هر چه سریع تر این استان آغاز شد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح های افتتاح شده حوزه راهداری شمال سیستان و بلوچستان گفت: روکش آسفالت ۵۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی با اعتباری بالغ بر ۵۶۷ میلیارد ریال، همچنین آسفالت ۸۵ کیلومتر از راه های روستایی در قالب طرح ابرار (اقدام برای راه های اولویت دار روستایی) با اعتبار ۵۵۲ میلیارد ریال و بازگشایی محورهای ارتباطی جدید روستایی به طول ۱۷۲ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال از مهم ترین طرح های افتتاح شده در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال سیستان و بلوچستان بود.
اسلامی با اشاره به این که تعمیر، بازسازی و نوسازی ماشین آلات گزینه بسیار مناسبی جهت افزایش عمر کاری این دسته از ناوگان به شمار می رود، گفت: اورهال اساسی ۹ دستگاه و بازسازی ۳۷ دستگاه ماشین آلات راهداری با اعتبار بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال نیز از دیگر اقدامات ارزشمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از توان نیروهای متخصص بومی استان بوده است.
وی ادامه داد: همچنین مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آبیل در محور زهک – میلک به مساحت چهار هکتار و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و تعمیرات ابنیه فنی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال نیز در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
وی با تاکید بر اهمیت‌ پایانه های مرزی گفت: از آن جایی که ظرفیت بالای استان سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان فرصت های صادراتی بسیار خوبی برای کشور فراهم کرده است، توسعه پایانه های مرزی این استان در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ظرفیت های داخلی در حوزه تولید فراتر از نیازهای کشور است، گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا با اتکا به ظرفیت های داخلی و کاهش وابستگی ها به نفت، شاهد صادرات قابل توجه در سال جاری بودیم که اتفاق بزرگی در حوزه اقتصادی محسوب می شود.
ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان این که حجم تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک در یک ماه اخیر از ۲۴۰ دستگاه به حدود ۴۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: از آن جا که این پایانه مرزی اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل و نقل بین المللی و افزایش مبادلات با کشور افغانستان دارد، عملیات توسعه محوطه آن از نظر فیزیکی به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی در حال انجام است.
ایوب کرد افزود: همچنین این اداره کل با توجه به اهمیت پایانه مرزی میلک علاوه بر توسعه محوطه آن، اقداماتی نظیر اصلاح روشنایی، تخصیص کانکس جدید جهت استقرار نیروهای مرزبانی و تامین نیازمندی های اعلام شده مرزبانان، اصلاح نواقص جزئی در دیوارکشی و پاکسازی فضای پایانه مرزی از ضایعات، لاستیک و کانکس های فرسوده را توسط اکیپ راه سازی و راهداری وحدت سیستان مورد توجه قرار داده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53440

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن