گیلان

شبکه‌های برق روستاهای استان گیلان بهسازی می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان گفت: بهسازی و تقویت شبکه‌های برق رسانی به روستاهای استان با توجه به اینکه بخش زیادی از آن‌ها فر سوده است، در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد اسماعیل هنرمند اظهار داشت: شرکت توزیع برق گیلان وظیفه خدمت‌رسانی به جمعیت روستایی بالغ بر950 هزار نفر را برعهده دارد و بخش زیادی از شبکه‌های برق رسانی به روستاها با توجه به نوع آب و هوا و اقلیم منطقه از قدمت و به طبع از فرسودگی بالایی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: عدم اجرای کامل طرح‌های‌هادی روستایی از سوی متولیان امر طی سال‌های اخیر، سبب قرارگیری شبکه برق در معابر و مزارع روستاها شده و مشکلاتی را برای روستائیان عزیز ایجاد کرده است، لذا صنعت برق در راستای حمایت و کمک به روستائیان عزیز برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق روستاها را در دستورکار قرارداده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: به منظور اجرای طرح بهارستان در سطح استان در پنج محور “جابجایی و مقاوم سازی پایه‌های برق معابر روستایی”، “اصلاح و احداث روشنایی معابر عمومی در روستاها”، “تقویت شبکه و تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستاها”، “اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه و سیم” و “بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار  ضعیف شبکه‌های روستایی” برنامه‌ریزی صورت پذیرفته است.

هنرمند تاکید کرد: اجرای این 5 برنامه مجموعاً جمعیتی معادل 228199 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و طی آن 6361 جابه جایی پایه‌های برق، 3891 کیلومتر اصلاح شبکه، 9287 روشنایی معابر و احداث 361 ترانسفورماتور با ظرفیت 35470 کيلوولت آمپر اجرایی خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای موارد مذکور در قالب طرح جهادی بهسازی شبکه‌ برق روستاها ( بهارستان) به 2.987.670 میلیون ریال اعتبار نیاز می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان افزود: از ابتدای سال 1400 و در راستای افزایش پایداری شبکه‌های توزیع برق روستایی، 50 کیومتر از شبکه فرسوده و مسی با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل 70 هزار میلیون ریال جایگزین شده است.

هنرمند اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری و برای تامین برق 1595 تک خانوار روستایی فاقد برق با اعتباری معادل 62400 میلیون اقدام شده است.

وی درخصوص محرومیت زدایی و عدالت محوری و  برخورداری از نعمت برق عنوان کرد : تمامی روستاهای  بالای 10 خانوار  استان که مشکل دریافت مجوز از منابع طبیعی را ندارند برق دار شده اند و در همین راستا با انجام کارهای مطالعاتی و جذب اعتباری معادل 9 میلیارد تومان در سال جاری 11 روستا به صورت فتوولتائیک برق دار خواهد شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در پایان اذعان داشت: براساس اعلام وزارت نیرو با توجه به گشایش‌های ایجاد شده در تبصره‌های 6 و 15 قانون بودجه سال 1400، برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق 10‌ هزار روستا تدوین و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و امید است با حمایت نمایندگان مجلس، امکان بهسازی و تقویت شبکه برق در تمامی روستاهای کشور طی برنامه 5 ساله فراهم شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69992

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن