گیلان

شایسته سالاری در گزینش لیست انتخاباتی!؟!؟!

برای تضمین صحت و شفافیت انتخاب اعضای لیست انتخاباتی باید همه افراد اعم از معروف و غیر معروف در میدان انتخاب لیست وارد شوند و به صورت بی طرفانه، صلاحیت ها و توانمندی های اعضای لیست بررسی و افراد شایسته برگزیده شوند.

تفاهم آنلاین_ نقی هدایتی از فعالان سیاسی اجتماعی استان گیلان طی یادداشتی نوشت: من حدود هشت سالی رییس هیات کشتی گیلان بودم و علاقمندم از تجربه کشتی استفاده کنم و برای بستن لیست نهایی شایسته و توانمند به دوستان یاران و گام اول و دوم و شورای ائتلاف، توصیه هایی ارایه دهم:

۱- در ورزش کشتی، گاهی در زمان انتخاب نفرات اصلی تیم ملی، این بحث پیش می آید که همه کشتی گیران معروف یا غیر معروف، قهرمانان و‌ مدال آوران قبلی باید در زیرگروه‌های مسابقات مقدماتی و انتخابی برای انتخاب نفرات نهایی تیم ملی، شرکت کنند تا آماده ترین ها و شایسته ترین ها برگزیده شوند و اجحافی صورت نگیرد.

۲- این مثال ورزشی مشخص می کند که برای انتخاب نامزدهای شورای شهر رشت با آن همه کاندیداهای مدعی، باید همانند میدان مهم کشتی، مردان و زنانی متعهد و ملتزم، آزموده، مجرب با انگیزه در لیست قرار گیرند و بهترین ها و کارآمد ترین ها گزینش گردد و تیمی قوی برای میدان مهم مدیریت شهری به مردم معرفی شود.

۳- حال که مردم به هر دلیلی ممکن است با اعتماد به یک جناح و گروهی، لیستی رای دهند، تهیه کنندگان لیست ها، باید از این اعتماد مردم حسن استفاده را نموده و افراد شایسته را به انان معرفی کنند.

۴- در تهیه لیست برای شورای شهر رشت باید فرایند، سازوکار و مراحل مقدماتی تا انتهایی منجر به انتخاب افراد برای قرار گرفتن در لیست و نتیجه این اقدامات، یعنی شایستگی و برتری و ممتازی یکایک یازده نفری که برای شهر رشت در لیست نهایی قرار می گیرند، مشخص و تبیین گردد.

۵- شروط مهم برای تضمین سلامت و صحت و شفافیت انتخاب اعضای لیست این است که همه افراد اعم از معروف و غیر معروف و سیاسی و غیر سیاسی و متخصص در میدان انتخاب لیست وارد شوند و به صورت بی طرفانه و جامع، شرایط و صلاحیت ها و توانمندی های اعضای لیست بررسی شود.

۶- در تهیه لیست باید با در نظر گرفتن همه معیارهای تخصصی و عمومی، مقبولیت، توانمندی ها و دانش و تجارب و تسلط بر امور مدیریت شهری رشت و تخصص ها و تجارب مورد نیاز کمیسیون های شورای اسلامی رشت، نسبت به گزینش نهایی اعضای لیست یازده نفره، اقدام گردد.

۷- اگر در انتخاب لیست عادلانه رفتار شود و عنصر تخصص، دانش، تجربه و کارنامه و برنامه کاندیداها محک جدی بخورد و مبنای اصلی انتخاب افراد قرار گیرد، هم اعتماد مردم به تهیه کنندگان لیست افزایش می یابد و هم باعث کارآمدی و موفقیت بیشتر شورای شهر خواهد شد.

۸- از دوستان یاران انقلاب، گام اول و دوم انقلاب و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، انتظار می رود که فرایند انتخاب و گزینش اعضای نهایی لیست انتخاباتی شورای شهر رشت را قاعده مندتر، شفاف تر و قانع کننده تر از همیشه اعمال کنند و به تشکیل شورای کارامد و پاسخ گو کمک نمایند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=68218
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن