البرز

سگ‌های بلاصاحب کرج ساماندهی می‌شوند

شهردار کرج ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از افتتاح دومین پناهگاه سگ‌ها در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی کمالی‌زاده در مراسم افتتاح مجموعه پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری کرج که شامل محوطه هوادهی تخمیر کارخانه کمپوست حلقه دره، پروژه بازچرخانی شیرابه و پناهگاه حیوانات بلاصاحب شماره دو در باغستان، با بیان اینکه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب یکی از دغدغه‌های شهروندان بود که پناهگاه نگهداری و ساماندهی سگ‌های ولگرد مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار کرد: این پناهگاه باهدف جمع‌آوری و کنترل سگ‌های بلاصاحب و پیشگیری از بیماری و همچنین ایجاد امنیت روانی و فراهم‌سازی محیطی امن در سطح شهر صورت گرفته است.

وی با اشاره به نگهداری سگ‌های بلاصاحب در مرکز باغستان غربی به متراژ پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع، گفت: تمام سعی‌مان بر این است که تمامی امکانات لازم در این مرکز فراهم باشد. امنیت و آرامش شهروندان کرجی در اولویت برنامه‌های شهرداری و شورای شهر است و افتتاح این مرکز هم به همین جهت ایجادشده تا شهروندان بتوانند به راحتی و بدون مزاحمت حیوانات در شهر زندگی کنند.

کمالی‌زاده از افتتاح محوطه هوادهی تخمیر کارخانه کمپوست حلقه دره به متراژ دو هکتار که با هدف افزایش تولید کود کمپوست و دفن زباله ها به بهره‌برداری رسید، یادکرد و ادامه داد: پروژه بازچرخانی شیرابه نیز از دیگر فعالیت‌های عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج است که به‌منظور کاهش شیرابه‌های حلقه دره امروز به بهره‌برداری رسید.

محمد مسیبی – رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این مرکز با رعایت استانداردهای دامپزشکی احداث‌شده است، گفت: طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و نگهداری آن‌ها در مکان‌های مشخص می‌تواند ضمن جلوگیری از انتقال بیماری مشترک انسان و حیوانات در محیط‌های مختلف به سالم‌سازی محیط نیز کمک کند.

وی اظهار داشت: جلوگیری از شیوع امراض مسری انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب، مریض، مزاحم از وظایف شهرداری است که در همین راستا سگ‌ها پس از زنده گیری به محل نگهداری انتقال داده و در صورت بیمار بودن مراحل درمان و واکسیناسیون و جراحی‌های لازم توسط دامپزشک مورد تأیید انجام می‌پذیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: اولین پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در زمینی به مساحت ۷ هزار متر در مرکز «حلقه دره»کرج راه‌اندازی شد و در آن قیم‌سازی، غذادهی، غربالگری و معاینه توسط دامپزشک انجام می‌شود با افتتاح دومین پناهگاه سگ‌های زیادی پذیرش می‌شوند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69842
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن