یادداشت

سرگیجه پدرخوانده ورزش گیلان !

هفته دفاع مقدس را به همه رزمندگان، ایثارگران، خانواده های معظم شهیدان، جانبازان، آزادگان، وملت بزرگ ایران تبریک وتهنیت عرض می کنم.
وزیر ورزش و جوانان ، پس از این که آرای نمابندگان مجلس را کسب کرد تاکنون انتصاب مهمی نداشته و فقط رییس دفتر خود را تغییر داده است اما همین یک انتصاب وزیر باعث آشفتگی پدرخوانده ورزش گیلان شده و با انتشار یادداشتی و با کلمات زشتی به بذرپاش رییس دیوان محاسبات حمله کرده است. دلیل این آشتفگی چیست!؟!؟!؟

۱- پدرخوانده ورزش گیلان تاکنون از طریق روابطی که در وزارتخانه داشت و به ویژه از طریق رییس دفتر برکنارشده وزیر، هم در سطح ستاد روابط خود را حفظ می کرد و هم بر ورزش استان وبعضأ کشور حکومت می نمود و اصولا مدیران کل ورزش و جوانان استان گیلان و بعضی فدراسیونها طی سال های اخیر، گمارده پدرخوانده بوده و آنان ناچار بودند از وی اطاعت کنند اما با برکناری ربیس دفتر وزیر ، موقعیت پدرخوانده تضعیف و وی نمی تواند بر ورزش گیلان حکومت کند.
۲- من چندی قبل در یادداشتی خطاب به وزیر ورزش ، هشدار داده بودم که ساختار ناسالم و قوی موجود در ستاد وزارتخانه مانع اصلی موفقیت ایشان خواهد بود و مادامی که این روابط ساختاری و آلوده، تغییر نکند نباید انتظار داشت که در ورزش اتفاقی بیفتد. تغییر رییس دفتر وزیر، یک هدف گیری دقیق و درست وزیر علیه کانون روابط پرقدرت و رانتی ستاد وزارتخانه بوده است.
۳- پدرخوانده ورزش گیلان وکشور در جلسه هفته قبل شورای ورزش استان در حضور استاندار ناکارآمد گیلان هم به شخص وی حمله کرد و هم به ربیس فدراسیون کاراته اهانت کرد!؟!؟!؟ سوال این است پدرخوانده اولا چرا باید عضو شورای ورزش استان باشد و ثانیا چرا باید به نماینده عالی دولت بتازد و با القاب بد به رییس فدراسیون کاراته حمله کند؟ ثالثا آورده پدرخوانده وارداتی برای ورزش گیلان چه بوده؟ آیا جز این است که با همین روابط به موقعیت و ثروت کلانی رسیده است ؟ و …
۴- تغییر رییس دفتر وزیر را باید به فال نیک گرفت. انتظار می رود که این اقدام وزیر تداوم یابد و حلقه های مافیای لانه کرده در ورزش کشور ، یکی پس از دیگری حذف شوند و به جای آنان عناصر متدین و متخصص و سالم و کارآمد منصوب شوند.
۵- من نه سخنگوی اقای بذرپاش هستم و نه وظیفه دفاع از ایشان را دارم اما زمان مناسبی است که اقای بذرپاش از وزیر ورزش بخواهند به پرونده پدرخوانده ورزش گیلان وکشور در تحمیل عناصر ضعیف و ناکارآمد به ورزش استان، امتیازاتی که تحت عنوان های مختلف دریافت کرده اعم از باشگاه و سفرهای خارجی و … حضور در شبکه ارتباطی ستاد وزارتخانه وکمیته ملی المپیک و استان و … ورود کنند تا مشخص شود که چنین افرادی چه بر سر ورزش کشور واستان آورده اند؟

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=76784
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن