استان هاخراسان جنوبی

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان درمیان خبر داد : تولید ۱۰۷ میلیارد تومان محصولات دامی و لبنی توسط عشایر

سرپرست اداره امور عشایری درمیان گفت: عشایر این شهرستان مرزی از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۲۶۰ تن انواع محصولات دامی و لبنی را به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان تولید کردند.

رضا بهنام- خراسان جنوبی- محمدرضا حقیقی‌راد با بیان مطلب فوق افزود: از این میزان یک هزار و ۹۸۰ تن لبنیات به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان، ۱۲۰ تن پشم به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۶۰ تن کرک و مو به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش ۸۸ میلیارد تومان است.
وی گفت: تولید عشایر شهرستان به دلیل بارندگی‌های خوب و افزایش تعداد جمعیت دام نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.
سرپرست اداره امور عشایری شهرستان درمیان عنوان کرد: بارش‌های خوب و مراتع سرسبز عشایر این منطقه را نسبت به افزایش تولید و کسب درآمد بیشتر خوشبین‌تر از سال‌های قبل کرد طوری که امسال همه عشایر برای افزایش تولیدات بسیج شدند.
وی با بیان اینکه اکنون ماهانه یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب آب برای ۲ هزار خانوار عشایر شهرستان ارسال می‌شود اضافه کرد: امسال ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافته که نیاز است برای رفع مشکلات کم‌آبی عشایر این اعتبار افزایش یابد.
۲ هزار و ۸۹۵ خانوار عشایر با جمعیت ۱۷ هزار و ۵۹۱ نفر در شهرستان درمیان سکونت دارند که این تعداد ۳۰ درصد جمعیت منطقه را شامل می‌شود.
همچنین دام عشایر شهرستان ۱۵۰ هزار راس سرشماری شده که این تعداد در اثر تداوم ۲ دهه خشکسالی کاهش یافته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40800

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن