گزارش

سرمایه بیمه پارسیان از ۱۶ تا یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان

سید عبداله حسینی

 

اهمیت نقش افزایش سرمایه در اصلاح بهینه ساختار مالی، سودآوری پایدار، ارتقاء بیش از پیش سطح توانگری و همچنین افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیمه گذاران، سهامداران بیمه پارسیان را در مجمع عمومی فوق العاده دور هم جمع کرد تا درخصوص دهمین افزایش سرمایه این شرکت از زمان تاسیس(1382) تا حال تصمیم گیری کنند. در این رویداد، هادی اویار حسین که به عنوان دومین مدیرعامل از سال ۹۱ تا امروز سکاندار این شرکت است، افزایش سرمایه از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای را موجب ارتقای رتبه توانگری مالی و حفظ و ارتقای سهم بازار اعلام داشت.

تناوب افزایش سرمایه

بیمه پارسیان در سال ۱۳۸۲ با ۱۶ میلیارد تومان سرمایه به جمع بیمه‌های کشور پیوست و فعالیت خود را ابتدا برای ارائه خدمات بیمه‌ای به کارکنان بانک پارسیان آغاز و بعد از گذشت مدتی خدمت رسانی به عموم مردم را پیش گرفت. حدود یک سال پس از تاسیس، تیر ماه ۱۳۸۳ اولین افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشه رقم خورد و بر اساس آن به ۲۰میلیارد تومان بالغ شد. و اما ۲۵ اسفند ۱۳۸۳ در تب و تاب بسته شدن پرونده فعالیت یک ساله، با افزودن ۹۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی که در زمان خود رقم قابل توجهی بود، سال جدید را با ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه آغاز کرد.

درمسیرتحول افزایش سرمایه، پس از۱۰سال توقف اردیبهشت۱۳۹۳، سهامداران خود را برای مجمع افزایش سرمایه فرا خوانده و از محل مطالبات و آورده نقدی سرمایه خود را به ۱۵۶ میلیارد تومان افزایش داد. زنجیره افزایش سرمایه بیمه پارسیان از سال  ۹۴ تا اردیبهشت سالجاری ۴ بار با افزودن ۱۰۰ میلیارد تومان و یک بار با اضافه کردن۷۰۰ میلیارد تومان به دایره طلایی یک هزار و۳۰۰ میلیارد تومان وارد و در آخرین اقدام با یک هزار و۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه، سال ۱۴۰۲ داراتر بسته شد. نکته آنکه، تقویت توان مالی علاوه بر آنکه موجب رشد و افزایش درآمدهای سرمایه‌گذاری بیمه پارسیان می‌شود، با تزریق منابع مالی جدید این شرکت می‌تواند با آسودگی کامل در جهت افزایش عملیات بیمه‌گری از طریق قبولی اتکایی و سایر عملیات بیمه‌گری گام بر دارد که رشد تولید و فروش را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس این گزارش؛ هادی اویارحسین- نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان در تشریح عملکرد شرکت و اهداف مورد نظر جهت افزایش گفت: افزایش سرمایه شرکت بیمه پارسیان از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای از 13.000 میلیارد ریال به 16.000 میلیارد ریال با هدف ارتقای رتبه توانگری مالی و حفظ و ارتقای سهم بازار انجام خواهد شد که این مهم به تصویب سهامداران رسید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102141
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن