انرژی

برداشتن محدودیت سرمایه‌ گذاری خارجی در بخش انرژی توسط چین

چین با هدف توسعه تولید داخلی انرژی، محدودیت‌ سرمایه‌ گذاری‌ خارجی در بخش‌ های مختلف انرژی از جمله گاز طبیعی را برمی‌ دارد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از تسنیم، دفتر اطلاعات شورای دولتی چین اعلام کرد این کشور محدودیت‌ سرمایه‌ گذاری‌ خارجی در بخش‌ های انرژی از جمله سوخت‌ های فسیلی، منابع جدید انرژی و تولید برق به جز برق هسته‌ ای را برمی‌ دارد.

دولت چین اعلام کرد:«چین اصلاحاتی مانند رفع محدودیت بازار اکتشاف نفت و گاز، اعطای مجوزهای معدنکاری، اصلاح مکانیسم شبکه خط لوله و مدیریت واردات نفت خام را تسریع می‌کند».

چین در 2019 محدودیت سرمایه‌ گذاری خارجی در اکتشاف و تولید نفت را برداشت و بخش نفت و گاز خود را برای مشارکت خارجی بدون نیاز به عقد قرارداد با شرکت های داخلی باز کرد. دولت چین همچنین در سال گذشته میلادی محدودیت ساخت و ساز و ایجاد شبکه‌های خط لوله برای عرضه گاز به شهرهای دارای جمعیت بیش از 500 هزار نفر را برداشت.

این کشور در حال حاضر صنعت انرژی خود را در مناطق آزاد تجاری مثل گوان دونگ، هوبی، چانگ کینگ و هانیان ارتقا داده و از بازگشایی بیشتر کل صنعت نفت و گاز در منطقه آزاد تجاری ژیجیانگ حمایت می‌کند.

چین که یکی از بزرگترین وارد کنندگان گاز طبیعی است، قصد دارد سرمایه‌گذاری در توسعه گاز شیل را هم با تسهیل محدودیت شرکت‌های خارجی و  اعطای کمک مالی برای توسعه تولید گاز طبیعی در بحبوحه افزایش تقاضا در کشور، جذب کند.

در شرایطی که چین واردات گاز طبیعی و گاز طبیعی مایع را برای تامین نیازهای فزاینده خود افزایش داده، تلاش می‌کند تولید داخلی گاز را هم با ایجاد انگیزه جهت سرمایه‌گذاری در گاز شیل و تولید متان بالا ببرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58198
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن