کارآفرینی

سرمایه‌گذاری در طرح‌های استارت‌آپی زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد

مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران جسور، قراردادی با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منعقد شد که طبق آن سرمایه‌گذاری در طرح‌های استارت‌آپی زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد، این یکی از تلاش‌ها برای جذب سرمایه بخش خصوصی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری است.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد حسین رضوانیان خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد، سرمایه‌گذاران طرح‌های استارت‌آپی می‌توانند اصل سرمایه خود را در طی یک قرارداد زیر چتر بیمه قرار دهند، این نوع بیمه خاص، اصل سرمایه آن‌ها را بیمه می‌کند و باعث می‌شود که زیان قابل توجهی متوجه بخش خصوصی فعال در حوزه نوآوری نشود.

این مسئول صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: برای اولین بار است که در کشور، سرمایه‌گذاری در یک حوزه خاص از چنین سطحی از پشتیبانی برخوردار شده و زیر چتر بیمه قرار گرفته است. به گفته صاحب‌نظران، این اقدام می‌تواند انگیزه بالای در سرمایه‌گذاران ایجاد کند تا بدون دغدغه خاطر و نگرانی از این موضع که سرمایه آن‌ها ممکن است به خطر افتد، در حوزه زیست‌بوم نوآوری و طرح‌های استارت‌آپی سرمایه‌گذاری کنند.

رضوانیان افزود: سرمایه‌گذاری جسورانه در پروژه‌های استارت‌آپی همواره با ریسک همراه بوده است. نام جسورانه نیز با توجه به ریسک چنین سرمایه‌گذاری‌های، به آن اطلاق می‌شود.

با این همه معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و دیگر نهادها مانند صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش دارند تا ریسک و هزینه چنین سرمایه‌گذاری‌های را تا حد امکانان کاهش دهند.

وی گفت: هر چند رویکرد اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دیگر نهادهای همکار با این معاونت در حوزه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری جسورانه محسوب می‌شود، اما حمایت‌های مختلف مالی نیز از سوی نهادهای مختلف، به ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی به استارت‌آپ‌ها عرضه می‌شود.

مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: امسال تخصیص اعتبار به  ۱۹ طرح مختلف استارت‌آپی در صندوق نوآوری و شکوفایی تصویب شد، در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

این طرح‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند، دارو، تجهیزات پزشکی، معدن، تجهیزات صنعتی و فناوری اطلاعات ارائه شده‌اند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43100
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن