اجتماعی

ساخت واگن‌های داخلی در دستور کار حناچی اعلام کرد

به گزارش تفاهم آنلاین، پیروز حناچی روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از ۲ رام قطار مترو که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محسن‌هاشمی- رئیس شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: مشکل اصلی مترو این است که زیرساخت‌ها، ساخته شده اما متناسب با آن واگن جدید اضافه نشده است که ما این موضوع مهم را به طور جد پیگیری می‌کنیم تا متناسب با زیرساخت‌ها واگن‌ها نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ساخت واگن‌های داخلی و کاهش وابستگی واگن‌ها به قطعات خارجی به خصوص در شرایط تحریم فعلی در دستور کار قرار دارد، افزود: ساخت ۱۰۵ واگن جدید مترو در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در مردادماه نیز بتوانیم قطعات آماده شده داخلی این واگن‌ها را در معرض دید عموم قرار دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن که از سوی دولت در حال پیگیری بود، به طرف چینی ارائه شده و تاییدیه‌های بانک مرکزی نیز اعلام شده است، گفت: در آخرین جلسه‌ای که با سفیر چین داشتیم این موضوع واگن‌ها بررسی شد و سفارت ایران در چین نیز پیگیر این موضوع است.

وی با بیان اینکه بیکاری واگن‌سازی تهران با کاهش سفارشات، نگران‌کننده است، اما اجازه نخواهیم داد که این اتفاق رخ دهد، اظهار کرد: می‌توانیم سفارشات تهران و سایر شهرها را به سمت واگن سازی هدایت کنیم. حناچی با اعلام خبر آغاز مقدمات ساخت خط ۱۰ مترو از میدان کتابی به سمت منطقه ۲۲ گفت: مقدمات آماده شده و به زودی ساخت خط جدید انجام می‌شود و می‌دانید که در منطقه ۲۲ بارگزاری زیادی صورت گرفته، اما حمل‌ونقل عمومی‌ متناسب با این بارگزاری نبوده است.

کاهش ۳۰ درصدی سرانه قطار مترو در تهران

محسن هاشمی-رئیس شورای اسلامی ‌شهر تهران نیز در مراسم افتتاح این دو رام قطار در متروی تهران اعلام کرد: در مقایسه با یک دهه قبل، سرانه قطار در هر کیلومتر مترو حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۸ دهم رام قطار رسیده است.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح این دو رام قطار گفت: متروی تهران اکنون حدود ۲۰۰ قطار عملیاتی دارد که اکنون یک درصد به ظرفیت آن افزوده شد. وی افزود:‌ تلاش‌های زیادی در بخش زیرساخت کردیم، اما در بخش تجهیزات در متروی تهران دچار عقب‌ماندگی هستیم.

رئیس شورای اسلامی ‌شهر تهران با بیان اینکه در چنین شرایطی که پاندمی‌ کرونا شهروندان را تهدید می‌کند، برای کاهش ازدحام، نیازمند افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی هستیم، اظهار کرد: با وجود آنکه در دهه‌های اخیر شاهد تصویب مصوبات خوبی در دولت و شهرداری بودیم، اما این مصوبات عملیاتی نشده که طبیعتا بخشی از این مشکلات مربوط به دولت و سیستم بانکی و بخشی نیز متوجه خود شهرداری و پیگیری در شهرداری و متروی تهران است و باید با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند.

هاشمی‌ به فعالیت قطارهای ملی اشاره کرد و گفت: این اقدام نیز بسیار ارزنده است و می‌تواند کمک کند تا بتوانیم فاصله‌گذاری اجتماعی را در حمل‌ونقل عمومی ‌اجرا کنیم، همچنین باید تلاش کنیم که میزان وابستگی‌مان به تجهیزات خارجی کم شود. وی ابراز امیدواری کرد در سال جهش تولید و با وجود داشتن کارخانجات واگن سازی مختلف شاهد مراسم افتتاح ده‌ها رام قطار باشیم.

گفتنی است که مراسم بهره‌برداری از ۲ رام قطار که به خط ۶ و ۷ مترو اضافه شده‌اند، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت آنلاین در شرکت واگن‌سازی تهران برگزار شد.

این رام‌های قطار اضافه شده با بدنه آلومینیومی ‌از سری قطارهای C۵۰۰ می باشند. هریک از تجهیزات این رام‌ها با حدود هفت میلیون یورو خریداری و با رعایت ایمنی و استانداردهای لازم ساخته شده است.

این ۲ رام قطار از مجموع ۱۰ رام قطاری است که توسط شرکت واگن سازی تهران تهیه شده که چهار رام آن در گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته و چهار رام باقیمانده نیز در آینده وارد خطوط متروی تهران می‌شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=34585
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن