بانک-بیمه-بورس

رییس هیأت مدیره بانك صنعت و معدن : در پرداخت های تسهیلاتی این بانك، شاهد افزایش 79 درصدی هستیم

اصغر پاك طينت عنوان داشت: ميزان پرداخت هاي بانك صنعت و معدن در 9 ماهه امسال 79 درصد رشد داشته و وصول مطالبات نيز در همين مدت 59 درصد افزايش يافته است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومي بانك صنعت و معدن ، رئيس هيأت مديره اين بانك اظهار داشت: صدور ضمانتنامه هاي ريالي به ميزان 27 درصد بيشتر از دوره 9 ماهه سال گذشته مي باشد.
اين مدير ارشد بانكي بيان داشت: سهم بيشتري از پرداختي ها براي تأمين سرمايه در گردش بوده که بيانگر توجه و اولويت‌دهی به تأمين منابع بنگاه هاي توليدي براي فراهم كردن مواد اوليه مورد نياز است تا هيچ واحد توليدي با كاهش ظرفيت و يا توقف توليد مواجه نشود؛ البته حمايت ما از ايجاد واحدهاي دانش محور و صادرات گرا و تكميل واحدهاي نيمه تمامي كه پيشرفت فيزيكي بالايي دارند، ادامه دارد.
وي تصريح كرد: كاهش وصول مطالبات بانكي، کندی جريان نقدینگی در اقتصاد، عدم تخصيص به موقع و بهینه منابع به شبکه تولید، افزايش بيكاري و در نهایت رکود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراين مسأله وصول مطالبات، موضوعي است كه بايد با جديت بيشتري در مورد آن اقدام كنيم.
پاك طينت ادامه داد: خوشبختانه در بانك صنعت و معدن، وصول مطالبات با توجه به شرایط اقتصادی، نوسان هاي قيمتي و ارزي و امهال، رشد قابل توجهي داشته و 59 درصد افزايش يافته است.
وي يادآور شد: برخي از مسائلی که باعث بروز معوقات در بانک ها می شود در اختيار مديران و كاركنان شبكه بانكي است كه با برنامه ریزی و آموزش و ایجاد سازوکارهای منطقی و بهره گیری از شیوه های نوین اعتبارسنجی، مي توان شرايط را بهتر نمود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: تفويض اختيار به شعب و افزايش حدود اختيارات آنان و همچنين تعامل مناسب با مشتريان، عوامل ديگري است كه در كاهش مطالبات غير جاري اين بانك در 9 ماهه امسال مؤثر بوده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80869
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن