کارآفرینی

رونق مشاغل اینترنتی به جهش تولید می‌انجامد

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، سمیه محمودی با تاکید بر لزوم توجه به کسب‌وکارهای اینترنتی در سال جهش تولید گفت: باید زمینه‌های تحقق اهداف سال جهش تولید فراهم شود؛ نه اینکه با بهانه‌تراشی‌هایی همچون لزوم دریافت مجوزهای متعدد و بی‌مورد از فروشندگان پلتفرم‌های آنلاین به کسب‌وکارهای خانگی و روستایی آسیب وارد شود.

وی، مقابله با علم روز و کسب‌وکارهای جدید را مضر خواند و افزود: در شرایطی که تمایل مردم به خرید آنلاین افزایش پیدا کرده، نباید برای فعالیت فروشندگان حقیقی فروشگاه‌های آنلاین محدودیت ایجاد شود؛ چون فروشگاه‌های آنلاین در دروان کرونا در کاهش تردد مردم تاثیر به سزایی ‌دارند.

این نماینده مجلس در عین حال گفت: باید تمامی‌ مشاغل برای فعالیت خود مجوز داشته باشند، اما نباید با بهانه‌تراشی‌هایی مانند الزام به دریافت مجوزهای متعدد و بی‌مورد در جهت حذف فروشندگان حقیقی زیرمجموعه فروشگاه‌های آنلاین حرکت کرد؛ چرا که فروشگاه‌های آنلاین، مجوز اختصاصی اتحادیه استارت‌آپ‌ها را دارند.

وی همچنین تاکید کرد: پذیرفتنی نیست که دولت به جای پذیرش فناوری‌های جدید با آن‌ها به مقابله و مخالفت بپردازد؛ آن هم فروشگاه‌های آنلاین که رونق‌شان باعث اشتغال‌زایی و رونق تولید می‌شود. اکنون دنیا به سمت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رونق کسب‌وکارها می‌رود؛ قطعا در کشور ما هم رونق کسب‌وکارهای اینترنتی موجب جهش تولید، کمک به معیشت مردم و آسودگی خیال آن‌ها در تامین نیازهای روزانه می‌شود.

محمودی در پایان با تاکید بر اینکه باید دولت و مجلس با تصویب قوانین جدید، زمینه فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی را بیش از گذشته تسهیل کنند، گفت: بروکراسی و پیچ و خم اداری در مسیر صدور مجوز باعث شده بسیاری از افراد عطای فعالیت در عرصه کسب‌وکارهای جدید و مشاغل خانگی و روستایی همچون فروش اجناس‌شان از طریق فروشگاه‌های اینترنتی را به لقای آن ببخشند؛ پس باید فکری برای بهبود این شرایط شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=33486
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن