اقتصادی

روش درآمدزایی با سیگنال فارکس

سیگنال فارکس به معنی ارائه قیمت ورود مناسب بر اساس تحلیل چارت قیمتی یک نماد توسط افراد حرفه‌ای بازار، اندیکاتور ها، اکسپرت و یا ربات‌های ارائه کننده سیگنال است. البته در این بین افراد سود جو نیز وجود دارند که سیگنال‌های دیگران را منتشر کرده و یا سیگنال‌های ضعیفی ارائه می‌کنند. بنابراین پیش از استفاده از سیگنال فارکس باید با ویژگی‌های سیگنال‌های مناسب آشنا شده و مزایا و معایب آن را دریابیم. در ادامه به بررسی جنبه‌های مختلف سیگنال‌های فارکس پرداخته و متوجه خواهیم شد که این سیگنال‌ها سودمند هستند یا خیر.

ویژگی‌های یک سیگنال فارکس معتبر کدامند؟

سیگنال‌های فارکس دسته‌های مختلفی دارند و هر کدام ویژگی‌های مربوط به خود را دارند. با این وجود، یک سیگنال فارکس مناسب باید سه ویژگی اصلی را شامل شود. اولین ویژگی یک سیگنال فارکس معتبر داشتن نقطه‌ی ورود مشخص و تعیین شده است. ویژگی دیگر وجود حد سود تعیین شده که حداکثر در سه نقطه باید باشد و در آخر نیز یک سیگنال فارکس معتبر باید حد ضرر کوچکی را شامل شود.

سیگنال فارکس چگونه ارائه می‌شود؟

سیگنال‌های فارکس به دو صورت رایگان و اشتراکی قابل دریافت هستند. دسته اول سیگنال‌هایی هستند که معمولا ارائه کنندگان سیگنال برای جذب مشتری و به صورت محدود ارائه می‌کنند و معمولا خیلی سودده نیستند. دسته بعدی سیگنال‌هایی هستند که در ازای خرید اشتراک ارائه شده، در اختیار شما قرار می‌گیرند و غالبا از اعتبار بالاتری برخوردار بوده و سودده‌تر از سیگنال‌های رایگان هستند.

به طور کلی سیگنال‌های فارکس معمولا از طریق کانال‌های سیگنال به مشتریان ارائه شده و ارائه کننده سیگنال از طریق یک پلتفرم مانند کانال‌های تلگرام، واتساپ، ارسال ایمیل و… دستورات را صادر و به مشتریان ارسال می‌کند.

نکات مهم در انتخاب یک کانال سیگنال فارکس معتبر

قبل از استفاده از سیگنال‌های یک کانال سیگنال دهی، بهتر است موارد زیر را بررسی کنید.

میزان کیفیت سیگنال‌ها

کیفیت سیگنال‌های ارائه شده توسط صادر کنندگان سیگنال یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن دقت کنید. برای این کار می‌توانید با سرمایه بسیار جزئی و یا حتی با استفاده از بازار آزمایشی مدتی سیگنال‌های صادر شده را تست کنید و در صورت سود ده بودن در مدت یک تا چند هفته میزان سرمایه خود را افزایش دهید.

جستجوی نظرات دیگر کاربران

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان تا حدودی به میزان اعتبار یک کانال سیگنال فارکس پی برد، بررسی نظرات دیگر کاربران آن کانال به شمار می‌آید. البته باید مواظب باشید که نظرات ساختگی نباشند و هر چه تعداد نظرات بیشتری را مورد بررسی قرار دهید، میزان اعتبار نظرات نیز بالاتر می‌رود.

تاریخچه فعالیت کانال

با بررسی سوابق فعالیت یک کانال سیگنال فارکس نیز می‌توان تا حدود زیادی از اعتبار آن مطمئن شد. بنابراین سعی کنید کانال‌هایی را انتخاب کنید که مدت زمان زیادی از فعالیت آن‌ها در بازار فارکس گذشته باشد.

تطابق هزینه اشتراک با سرمایه اولیه خود

این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما بر اساس میزان سرمایه‌ای که دارید کانالی را انتخاب کنید که هزینه‌ای منطقی از شما دریافت کند و در صورت پایین بودن میزان سرمایه اولیه، شاید بهتر باشد از کانال‌های رایگان استفاده کنید.

ضمانت بازگشت پول از طرف ارائه کنندگان

معمولا کانال‌های معتبر ارائه کننده سیگنال فارکس آنقدر از کار خود اطمینان دارند که بازگشت بخشی یا تمام پول دریافت شده را در صورت زیان‌ده بودن سیگنال‌های صادر شده را تضمین کرده و به آن عمل می‌کنند.

سیگنال‌های رایگان

اکثر کانال‌های سیگنال فارکس معتبر در یک مدت محدود به کاربران خود سیگنال‌های رایگان ارائه کرده تا آن‌ها بتوانند از این طریق، سیگنال‌های ارائه شده را آزمایش کنند و در صورت سودده بودن به گروه‌های ویژه آن‌ها که شامل پرداخت هزینه‌های عضویت است، بپیوندند.

انواع سیگنال‌های فارکس

به طور کلی سیگنال‌های فارکس به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند.

سیگنال‌های استاندارد

این سیگنال‌های بر اساس تحلیل تکنیکال صادر شده و جزئیات کاملی را مانند نقطه ورود، حد ضرر و حد سود شامل می‌شوند. این سیگنال‌ها بر اساس قیمت فعلی و به محض صدور لازم به اجرا هستند.

سیگنال‌های پندینگ یا سفارش‌گذاری

ویژگی‌های این سیگنال‌ها مانند سیگنال‌های استاندارد است؛ با این تفاوت که قیمت فعلی با نقطه ورود فاصله داشته و فرصت برای ورود به معامله وجود دارد. حتی معمولا احتمال تغییر سیگنال تا زمان رسیدن به قیمت نقطه ورود وجود دارد.

سیگنال‌های خبری

سیگنال‌های خبری سیگنال‌هایی هستند که کمی قبل از انتشار اخبار مهم سیاسی و اقتصادی صادر می‌شوند و سیگنال‌های کوتاه مدت و انفجاری به حساب می‌آیند. یعنی مدت زمان معاملات کوتاه و میزان سود حداکثر مقدار ممکن است.

سیگنال‌های تهاجمی

سیگنال‌های تهاجمی سیگنال‌هایی هستند که فاقد حد سود و ضرر بوده و در یک محدوده مشخص صادر می‌شوند که در صورت حرکت بازار در خلاف جهت معامله سیگنال‌ها مکررا صادر شده تا بازار با جهت معامله همسو شود. سپس دستور خروج از تمام معاملات یکجا صادر شده و معاملات بسته می‌شوند. این نوع از سیگنال‌ها نیازمند یک بالانس قوی و مدیریت ریسک و سرمایه حرفه‌ای است.

سیگنال‌های فارکس سودده هستند؟

همانطور که تا اینجا گفته شد، در حال حاضر تعداد بسیار زیادی کانال ارائه کننده سیگنال فارکس در دنیا وجود دارند که دائما در حال صدور سیگنال‌های بازار هستند و به دنبال آن نیز معامله گران زیادی نیز وجود دارند که از این سیگنال‌ها استفاده می‌کنند و سودهای فراوانی را نیز به دست می‌آورند.

هر چند تنها دریافت سیگنال ملاک سودآوری نیست و دریافت کننده سیگنال خود نیز باید عملکرد مناسبی در انتخاب کانال مناسب، مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه داشته باشد. در واقع می‌توان گفت که اگر مجموعه ارائه کننده سیگنال و دریافت کننده سیگنال به درستی عمل کنند، سیگنال‌های فارکس می‌توانند هم باعث سهولت کار شده و هم میزان سوددهی افراد را افزایش دهند.

سخن نهایی

در این نوشته متوجه شدیم که خرید اشتراک از یک کانال ارائه کننده سیگنال فارکس به تنهایی کافی نیست و چنانچه افراد قصد کسب درآمد از طریق سیگنال‌های فارکس را دارند، باید خود مدیریت ریسک و سرمایه‌‍ای قوی را داشته و در ضمن با بررسی خصوصیات کانال‌های مختلف بهترین گزینه را برای این کار انتخاب کنند. بنابراین از این طریق می‌توان در دام سودجویان قرار نگرفته و با انتخابی مناسب سودهای قابل قبولی نیز از این راه به دست آورد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102598

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن