بین الملل

روسیه آمادگی خود را برای همکاری با آمریکا در مسئله فلسطین اعلام کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آماده همکاری با طرف آمریکایی برای حل و فصل بحران فلسطین است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه روسیه از آمادگی این کشور برای همکاری با آمریکا در حل مسئله فلسطین خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه پس از مذاکرات ولادیمیرسفرونکوف، فرستاده وزارت امور خارجه روسیه در امور خاورمیانه و هادی اَمر، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور فلسطین اعلام کرد روسیه و ایالات متحده به همکاری سازنده برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه علاقه‌مند هستند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرفین در مورد چشم انداز همکاری مسکو و واشنگتن در مسیر حل و فصل مسئله فلسطین و اسرائیل، از جمله در قالب گروه چهار جانبه خاورمیانه با واسطه‌های بین المللی گفتگو کردند. طرف روسی از آمادگی ایالات متحده برای از سرگیری مشارکت کامل خود استقبال کرد. همچنین اعضای گروه چهارجانبه متشکل ازروسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل توافق کرده‌اند که تماس‌های متناوبی در این خصوص داشته باشند.

وزارت خارجه روسیه افزود: به طور کلی، طرفین تعهد متقابل به همکاری سازنده را به منظور پیشبرد روند صلح در خاورمیانه اعلام کردند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود که این سازمان آماده است تا مقدمات نشست رژیم صهیونیستی و فلسطین را فراهم کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63783
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن