انرژی

رهاسازی بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزی به شالیزارهای گیلان

به گزارش تفاهم آنلاین ؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : از ۲۶ اسفند ، زمان رهاسازی آب سد سفیدرود ، تاکنون ، ۴۲۳ میلیون متر مکعب آب از پشت سد رها و از طریق کانال های کشاورزی به شالیزارهای تحت شبکه آبیاری این سد وارد شد.
وحید خرّمی افزود : ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان از طریق کانال های چپ و راست سنگر و کانال آب بر فومنات آبیاری می شوند .
وی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره شده، گفت:  متوسط دبی ورودی به مخزن سد ۳۶۴ متر مکعب برثانیه و متوسط دبی خروجی آن هم ۳۷۰ متر مکعب بر ثانیه است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه توزیع آب در کانال های آبیاری شبکه سفیدرود تا پایان نشا، بدون نوبت بندی انجام خواهد شد ، از کشاورزان خواست با توجه به فرصت باقی مانده تقویم زراعی ، هر چه سریعتر، شالیزارهای خود را نشا کنند.
وحید خرّمی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر سد سفیدرود سرریز است گفت : به دلیل پرآب بودن رودخانه سفیدرود و سرریز شدن سد و هم چنین پر بودن کانال های آبیاری ، مردم از نزدیک شدن به حریم رودخانه ها و کانال های آبیاری خودداری کنند
سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است  که آب کشاورزی ۱۷۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان را تأمین می‌ کند

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=24182
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن