مناطق آزاد-گردشگری

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد‌: رشد ۵۶۷درصدی ورود گردشگران به قشم

رئیس ستاد سفر قشم گفت: از ۲۵اسفند‌۱۴۰۰ تا نهمین روز فروردین‌۱۴۰۱، حدود ۷۵۰هزار گردشگر از نقاط مختلف ایران و چند کشور خارجی با هدف بازدید از ظرفیت‌های گردشگری قشم با برند جهانی، وارد این جزیره شدند.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین افشار فتح‌الهی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ورود این تعداد میهمانان و گردشگر به جزیره‌قشم در مدت زمان یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۶۷درصد و در مقایسه با بازه‌زمانی مشابه نوروز‌۹۸ (آخرین نوروز پیش از شیوع کرونا) هم ۲۵درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در بخش ورود مسافران زمینی (مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی و عمومی از مسیر بندر پهل با استفاده از شناورهای لندینگ‌کرافت وارد بندر لافت جزیره قشم شدند) تعداد ۱۱۰هزار و ۶۹۷خودرو وارد قشم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰۰درصد و نسبت به بازه زمانی نوروز‌۹۸ هم از رشد ۹درصدی برخوردار بوده است.
به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد و رئیس ستاد سفر قشم، از مجموع حدود ۷۵۰هزار سفر انجام شده به قشم در نوروز امسال، ۵۹۴هزار نفر از بندر پهل وارد اسکله لافت جزیره قشم شدند.
وی با اعلام اینکه در این مدت ۱۱۳هزار نفر هم از اسکله شهید حقانی وارد اسکله ذاکری شهر‌قشم شدند، افزود: تعداد ۲۰هزار و ۹۴۱مسافر از نقاط مختلف کشورمان با استفاده از مسیر پروازی، ۷۱۵نفر هم از مسیر پرواز بین‌الملل (دبی) و ۱۹هزار و ۴۸۳گردشگر هم با استفاده از قایق‌های تشت از بندر پهل وارد بندر لافت در جزیره قشم شدند.

میزبانی از اقشار مختلف ایران، افتخار ما است
فتح‌الهی تصریح کرد: ما با افتخار از سیاست دولت مردمی، در زمینه حمایت از تمامی اقشار مردم به‌ویژه در بحث سفرها حمایت کرده و میزبانی از اقشار مختلف مردم ایران زمین در این جزیره زیبا را افتخار خود می‌دانیم.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از امکانات سفر حق همه مردم است و مبادی ورودی‌‌قشم به روی همه هموطنانمان و دیگر مردم جهان باز است، افزود: به تبعیت از سیاست‌های دولت سیزدهم درنظر داریم شرایط سفر ارزان به قشم در طول سال برای همه مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه فراهم شود تا میهمانان با ورود به قشم از ظرفیت‌های گردشگری این جزیره با برند جهانی، استفاده کنند.
رئیس ستاد سفر قشم یادآور شد: بیشترین سهم مسافران ورودی امسال به جزیره قشم با ۳۵هزار و ۸۴۶گردشگر به هموطنانمان از خراسان رضوی مربوط می‌شود و پس از آن استان فارس با ۳۲هزار و ۶۰گردشگر، اصفهان با ۳۰هزار و ۹۰۰گردشگر و کرمان هم با ۲۹هزار و ۱۲۶نفر قرار دارند.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: سال گذشته به ترتیب میهمانان و گردشگرانی از چهار استان خراسان رضوی، تهران، اصفهان و کرمان سهم بالای ورود به قشم را به خود اختصاص داده بودند.
گفتنی است، جزیره قشم به عنوان سرزمین آب و آفتاب و بزرگترین جزیره خلیج‌فارس با داشتن ظرفیت‌های مهم گردشگری با برند جهانی در طول سال و به‌ویژه در مناسبت‌های مختلف ازجمله تعطیلات پایان سال و نوروزی، میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است که از سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی وارد این منطقه آزاد می‌شوند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82938
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن