بانک-بیمه-بورس

رسانه‌ ملی به تنهایی برای صنعت بیمه کافی نیست!

شرکت‌های بیمه برای بیان مفاهیم بیمه و فروش بیمه‌نامه‌ها به مردم از زبان هنراستفاده می‌کنند وهمچنین از طریق رسانه‌های جمعی صنعت بیمه را به دغدغه جدی مردم تبدیل می‌کنند.صنعت بیمه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های ارتقا و بهبود سطح رفاه اجتماعی است که از طریق فرهنگ‌سازی مناسب و اطلاع رسانی می‌تواند جایگاه خود را در کشور ارتقا دهد.

در سال‌های دور رسانه ملی نقش اساسی در جذب مخاطب داشت و یکی از قدرتمندترین و پرنفوذ‌ترین نهاد‌های آموزشی و فرهنگ محسوب می شد. اما در چندسال اخیر به دلیل گسترش رسانه‌های مجازی و نفوذ آن‌ها در مخاطب سبب شد که انحصار در تولید توسط رسانه‌های ملی شکسته شود، اکنون رسانه‌های مجازی همانند اینستاگرام و تلگرام در میان مردم عمومیت بیشتری دارند. مردم به دلیل دسترسی بیشتر به گوشی‌های همراه ترجیح می‌دهند از فضای مجازی برای رفع نیازهای زندگی خود استفاده کنند. رسانه‌های مجازی در این چند سال اخیر نشان دادند که با سلایق، ذائقه و سطح انتظارت مردم اشنایی دارند و می‌توانند مخاطب را به سمت خود جذب کنند و حتی خط فکری آنها را هم تغییر دهند. رسانه‌های مجازی همانند اینستاگرام که در ایران مخاطب میلیونی دارد توانسته در بازار کسب و کار نقش بزرگی داشته باشد و صاحبان سرمایه با ارتباط مستقیم توانستند شرایط تولید و مشکلات را برای مشتریان خود به نمایش بگذارند و حتی مواقعی با انتقاد مشتریان به نقاط ضعف پی برده و با رفع آن در مسیر پیشرفت گام بردارند. باتوجه به گسترش تکنولوژی و دسترسی آسان مردم به دنیای دیجیتال؛ استفاده تنها از رسانه‌ ملی نمی‌تواند راهگشای جذب مخاطب باشد بلکه برای رسیدن به اهداف باید به تمامی راه‌های آسان برای جذب مخاطب توجه کرد. برای نفوذ بیمه فقط نمی‌توان از رسانه ملی استفاده کرد بلکه از طریق رسانه‌های مجازی با ساخت تیزرهای تبلیغاتی درباره خدمات بیمه‌ای و معرفی بیمه‌نامه‌های مختلف می‌توان ضریب نفوذ بیمه را افزایش داد. همچنین شرکت‌های بیمه به صورت مستقیم با نیازها و انتقادات سازنده عموم مردم درارتباط با خدمات بیمه‌ای آشنا شوند و با رفع نقاط ضعف خود، شرایط خدمات بیمه‌ای را در کشور بهبود می دهند. برخی از شرکت های بیمه‌ای با ساخت پیج های اینستاگرام تلاش می‌کنند در فضای مجازی ضریب نفوذ بیمه را ارتقا دهند اما به دلیل آشنا نبودن با این فضا هنوز نتوانستند به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.
تبلیغات یکی از راه‌های ارتباط با مشتری در جهت رسیدن به فروش محصول و ارائه خدمات است. با پیشرفت جوامع بشری و زندگی رو به رشد مردم انواع ابزارهای تبلیغاتی نوین جای تبلیغات سنتی را گرفت. به شبکه‌های اجتماعی اعم از ایمیل‌ها، مارکتینگ ‌و ….. اشاره کرد. ایده‌های خلاقانه مجازی از جمله بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه مورد نظر است، اکنون ده‌ها هزار بلاگر در حال فعالیت هستند که با ایجاد محتوای مورد نظر تلاش می‌کنند در این بازار پر رقابت مخاطب را به سمت خدمات یا محصول مورد نظر جذب کنند. این فضای پر مخاطب هرگز اشباع نمی شود و شرکت‌های بیمه‌ای با تهیه محتوا و تشکیل تیم قوی محتوا سازی می‌توانند ضریب نفوذ بیمه را ارتقا دهند. این امر را هم فراموش نکنیم که طراحی سایت؛ امروزه از بهترین راه‌های جذب مخاطب است که با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن استفاده لحظه‌ای از اینترنت سبب شده که طراحی سایت و اضافه کردن مطالب به روز اهمیت بالایی در جذب مخاطب داشته باشد.
فراگیری اصول طراحی گرافیک از دیگر راه‌هایی است که می‌تواند منجر به ایده‌ خلاقانه در جذب مخاطب باشد. طراحی نوشته‌های انگیزشی روی عکس‌ها و پرینت‌های آنها بر روی شاسی و قرار دادن در مکان‌های شلوغ و پر رفت و امد می‌تواند مخاطب را به سمت خود جذب کند برای مثال شرکت تازه تاسیس بیمه باران در ابتدا به منظور معرفی و برند سازی خود، با ایده ای هوشمندانه و با شعار( چترها راباید بست… زیر باران باید رفت ) توانست در ذهن مخاطب جای بگیرد و همین ایده ‌خلاق سبب ارتباط کلامی و معرفی توسط مخاطب در طیف وسیعی شد. شرکت‌های بیمه از طریق طراحی‌های خلاقانه می‌توانند ذهن مخاطب را به سمت خود معطوف کنند و سبب افزایش ضریب نفوذ بیمه شوند.
یکی از راه‌های سریع و جذب مناسب مخاطب توسط شرکت‌های بیمه‌ای اینستاگرام است. اقیانوسی از مخاطب در این فضای مجازی است که شرکت‌های بیمه‌ای از طریق این فضای مجازی می‌توانند با کم‌ترین هزینه و هوشمندی به هزاران مخاطب دسترسی داشته باشند. این فضای مجازی مملو از ایده‌های خلاقانه کسب و کار است که به وسیله آن می توان ضریب نفوذ بیمه را افزایش داد، البته محتوای تولیدی که توسط شرکت‌های بیمه ارائه می شود باید برای مخاطب جذابیت داشته باشد. شرکت‌های بیمه با استفاده از لایو اینستاگرام می‌توانند خدمات بیمه‌ای خود را برای هزاران مخاطب توضیح‌ دهند و با پاسخ به سوالات آنها ابهامات موجود در رابطه با بیمه نامه‌ها را از بین ببرند و سبب جذب مخاطب شوند. فضای مجازی بسیار وقت‌گیر و با تمرکز است که در این دنیای پر رنگ و وارنگ باید هر روز ایده‌های جدید و خلاقی خلق کرد. شرکت‌های بیمه‌ای باید فضای مجازی را به دست افراد خبره و با مهارت در حوزه فضای مجازی بسپارند. شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، ایسنتاگرام، تلگرام، لینکدین، یوتیوب، و واتساپ مورد استفاده شبانه روزی مردم هستند که ادمین‌های فضای مجازی با استفاده از مهارت می‌توانند این افراد را به سمت خود جذب کنند.
یکی دیگر از راه‌های جذب مخاطب طراحی اپلیکیشن است. اپلیکیشن‌های بسیاری در بازار وجود دارند که همه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند و همه بر این تصور هستند که ساخت اپلیکیشن جدید مناسب نیست اما هر ایده جدید نیاز به اپلیکیشن جدید دارد. شرکت‌های بیمه‌ای می توانند اپلیکیشن‌های مناسبی را تهیه کنند و با ارائه خدمات مناسب ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهند.
پادکست هم یکی دیگر از راه‌های جذب مخاطب توسط شرکت‌های بیمه‌ای است. تولید پادکست می‌تواند برای شرکت‌های بیمه‌ای راه مناسب برای جذب مخاطب باشد. استفاده از فردی که صدای خوب و فن‌ بیان دارد می تواند با توضیح خدمات بیمه‌ای و شرایط بیمه‌نامه‌ها، ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهد.
تلفن همراه در دنیای امروز دیجیتال هرگز از زندگی مردم جدا نمی شود و شرکت‌های بیمه‌ای می توانند در برنامه‌های مختلف به مشتریان خود قاب‌های تلفن همراه با آرم شرکت و بر اساس سلایق مردم طراحی و به آنها به عنوان هدیه تقدیم کنند که از این طریق تبلیغات غیر مستقیم انجام دهند. شرکت‌های بیمه‌ایی هم به این نکته توجه کنند که برای گوشی‌های پر طرفدار قاب‌های مناسبی طراحی کنند تا از این طریق تعداد افرادی که از قاب‌های مورد نظر استفاده می‌کنند زیاد باشند. شرکت‌های بیمه همیشه به دنبال جذب بازاریاب‌هایی تلفنی یا حضوری برای فروش انواع بیمه نامه به ویژه بیمه‌نامه عمر هستند که اگر دانش و مهارت بازاریابی مجازی در شرکت‌های بیمه ارتقا پیدا کند قطعا می‌توانند ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش دهند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48936
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن