اقتصادی

راه اندازی تردد کشتی‌های رو_رو بین ایران و قزاقستان

مدیر عامل سازمان بنادر گفت: به طور ویژه قصد داریم تا در بنادر شمال ایران و قزاقستان تردد کشتی‌های رو – رو را راه اندازی کنیم.

محمد راستاد،  مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پروژه های بندری قابل افتتاح همزمان با آغاز هفته دولت  گفت: ما در بنادر مختلف کشور پروژه‌هایی را آماده بهره برداری داریم که بخشی از این پروژه ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه‌گذاری و احداث شده و پروژه های دیگری هم توسط بخش خصوصی کلید خورده که به زودی وارد عملیات اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: بخشی از این پروژه ها از جمله حضور بخش خصوصی در بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی (ره) در هفته دولت در بخش های مختلف دریایی و بندری به بهره برداری می رسد.

او اظهار کرد: تعدادی از این پروژه‌ها مربوط به پروژه لایروبی احداثی کانال دسترسی بندر است که در برنامه های استانی به بهره برداری می رسد.

راستاد اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این پروژه ۱۹۰ میلیارد تومان است و همچنین آغاز عملیات اجرایی توسعه بندر کنگان با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از مهم ترین برنامه های افتتاح دریایی و بندری در هفته دولت است.

او توضیح داد: در بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی(ره) هم پروژه‌های سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی ایجاد شده که در هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

راستاد با اشاره به اینکه ما برای تردد کشتی‌های رو – رو در بنادر شمال کشور عملیات جدیدی را شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: به طور ویژه در بنادر شمالی کشور با کشور قزاقستان سعی داریم این نوع ترددها را برقرار کنیم.

راستاد همچنین از توافق برای راه اندازی و تردد شناورهای رو – رو بین بنادر آکتائو و کوریک با بنادر شمالی ایران و تشکیل کارگروه مشترک طی یک ماه برای تهیه پیشنهادهایی خبر داد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41907
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن