کارآفرینی

راه‌اندازی 70 هزار طرح اشتغال‌زایی جدید توسط بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از راه‌اندازی 70 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور جدید توسط این بنیاد در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح‌ها باعث ایجاد 210 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم خواهد شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، امیرحسین مدنی با بیان اینکه تعداد روستاهای تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت از 7 هزار و 575 روستا در سال 99 به 12 هزار روستا در سال جدید رسیده است، اظهار کرد: بنیاد پیش از این در 276 شهرستان از 31 استان کشور در زمینه ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار فعال بود که این تعداد در سال جاری به 350 شهرستان خواهد رسید.

وی با اشاره به فعالیت 800 تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق محروم گفت: 95 هزار میلیارد ریال اعتبار کل پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی 70 هزار شغل جدید برکت در سال 1400 است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح رسته‌های شغلی در اولویت برای سال جدید بیان کرد: آبزی‌پروری، مشاغل دانش‌بنیان، پرورش بوقلمون، نوشت‌افزار، محصولات گلخانه‌ای، تولید قارچ و پرورش گیاهان دارویی از جمله رسته‌های اولویت‌دار سال 1400 به‌شمار می‌روند.

به گفته مدنی، بنیاد برکت در سال جدید بر ایجاد اشتغال برای اقشار خاص از جمله کولبران، سوختبران، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان و دارای معلول تمرکز کرده است.

وی یادآور شد: بنیاد برکت تا پایان سال گذشته 100 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور عملیاتی کرده که ایجاد 300 هزار شغل خرد و خانگی را به دنبال داشته اشت.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

مدنی تصریح کرد: بنیاد برکت هیچ‌گونه محدودیتی برای حمایت از کارآفرینان در مناطق و روستاهای محروم کشور قائل نیست و با پیشبینی پشتیبان و بازار فروش برای محصولات تولیدی، یک زنجیره اقتصادی را تشکیل می‌دهد که اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

وی در پایان تاکید کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم روستایی و کم برخوردار کشور، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس را نیز در این مناطق به دنبال داشته است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71259
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن