گزارش

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه شیک و باکیفیت

اگر در خرید ساعت مچی اطلاعات کافی در مورد این محصول را داشته باشید، به هر فروشگاهی که سر بزنید، می‌دانید دقیقا باید به دنبال چه محصولی بگردید و چه ساعتی را خریداری کنید. ساعت از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که باید در هنگام خرید، تمامی قطعات آن را مورد بررسی قرار دهید. شیشه، صفحه نمایش، قاب، بند، موتور و حتی چرخ‌دنده‌ها و یا باتری از جمله قطعات مشترک در میان اغلب ساعت‌های مچی است که باید به کیفیت همه این قطعات توجه داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

نوع عملکرد ساعت مچی

یکی از نکات مهم در خرید ساعت مچی، نوع عملکرد ساعت است که می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • ساعت مکانیکی: این ساعت مچی مردانه با یک فنر قابل شارژ کار می‌کند و در داخل ساعت مجموعه‌ای از چرخ‌دنده و دسته کوک وجود دارد. وقتی دسته کوک شارژ می‌شود، فنر قدرت حرکت پیدا می‌کند و چرخ‌دنده‌ها را به حرکت می‌اندازد. با حرکت چرخ‌دنده، عقربه‌های ساعت مچی نیز حرکت می‌کنند.
  • ساعت اتوماتیک: این نوع ساعت مچی هم در زیر دسته ساعت مکانیکی قرار می‌گیرد، با این تفاوت که خودکوک است و زمانی که آن را روی مچ دست می‌بندید، دسته کوک آن با حرکت دست و انرژی جنبشی شارژ شده و چرخ‌دنده را حرکت می‌دهد. سپس عقربه‌های ساعت شما نیز می‌چرخد.
  • ساعت کوارتز: عملکرد این ساعت منظم‌تر از دو مدل قبلی است و احتمال بروز خطا نیز در آن کمتر است. این نوع ساعت مچی مردانه دارای کریستال کوارتز است که به شکل اوسیلاتور الکترونیکی برای تنظیم و نگهداشتن زمان استفاده می‌کند.

زمانی که به فروشگاه عرضه ساعت و اکسسوری مراجعه می‌کنید، می‌توانید از فروشنده بخواهید یک ساعت کوارتز، مکانیکی یا اتوماتیک را به شما معرفی کند. عموما دقت ساعت مچی مردانه اوبلاک یا هر برند دیگری که به شکل کوارتز عمل می‌کند، بیشتر است.

توجه به جنس ساعت

یکی دیگر از نکاتی که برای خرید ساعت از فروشگاه باید به آن دقت داشته باشید، موادی است که در تهیه این محصول استفاده شده است. به طور کلی جنس ساعت می‌تواند یکی از مواد زیر باشد:

  • استیل ضدزنگ: همیشه ساعت‌های گران‌قیمت از موادی تهیه می‌شوند که ماندگاری بیشتری دارند و خراب نمی‌شوند. فولاد ضدزنگ از آن دسته آلیاژهایی است که تا چندین سال قابل استفاده است. حتی در برابر خط و خش هم مقاومت زیادی دارد و اگر در مجاورت رطوبت و هوا قرار بگیرد، زنگ زده نمی‌شود.
  • سرامیک: ساعت‌هایی که بند سرامیکی دارند، سنگین و ضد خش هستند. برای تولید سرامیک ساعت مچی مردانه، مواد شیمیایی مثل سیلیس را ذوب می‌کنند و سپس آن را در قالب می‌ریزند تا خنک شود. بعد از خنک شدن آن را در آسیاب می‌ریزند و به شکل دلخواه در می‌آورند. در نهایت سرامیک را با طرح مورد نظر صیقل می‌دهند.
  • طلا: ساعت‌های لاکچری و گران‌قیمت از طلا تهیه می‌شوند. البته از آنجا که طلا در برابر خط و خش مقاومت زیادی ندارد، آن را با سایر آلیاژهایی مثل مس ترکیب می‌کنند.
  • بند چرمی: چرم به دو شکل مصنوعی و طبیعی است که ساعت‌های معمولی با استفاده چرم مصنوعی تولید می‌شوند. البته ناگفته نماند که چرم مصنوعی نیز از نظر کیفیت در یک سطح قرار نمی‌گیرند. بنابراین باید زمان خرید ساعت مردانه شیک به کیفیت بند چرمی ساعت دقت داشته باشید. یک بند چرمی بی‌کیفیت خیلی زود پوسته‌پوسته شده و از بین می‌رود. ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت با استفاده چرم طبیعی تهیه می‌شوند.

توجه به شیشه ساعت

انواع مختلفی از شیشه برای ساعت مچی استفاده می‌شود که برخی ماندگاری بیشتری دارند، اما گران‌قیمت هستند. به طور کلی انواع مختلف شیشه ساعت مچی عبارت است از:

  • شیشه‌های معدنی: این نوع شیشه با استفاده از سیلیس تهیه می‌شود و در برابر خط و خش مقاومت نسبتا خوبی دارد. به طوری که اغلب محصولات موجود در بازار از این ماده هستند. اگرچه شیشه‌های معدنی به طور کامل ضدخش نیستند و ممکن است در سرمای شدید یا گرما و حرارت شکسته شوند، اما با توجه به قیمت و کیفیتی که ارائه می‌دهند، مقرون به صرفه هستند.
  • شیشه اکریلیک: نوع دیگری از شیشه‌هایی که برای ساعت مچی استفاده می‌شود، از جنس شیشه پلاستیک است که به آن کریستال اکریلیک گفته می‌گویند. این شیشه‌ها شفاف و سبک هستند و انعطاف‌پذیری بالایی دارند. با این حال در برابر ضربه، خط و خش مقاومت زیادی ندارند و نسبت به شیشه‌های معدنی ضعیف‌ترند و قیمت کمتری دارند.
  • شیشه یاقوت: برای تولید این شیشه از سنگ یاقوت استفاده می‌کنند که حاوی نوعی شیشه است. ساعت‌های لوکس و لاکچری با شیشه یاقوت تهیه می‌شوند که از کیفیت بالایی برخوردار است و در مقابل خط و خش مقاومت زیادی دارد. قیمت ساعت مچی مردانه با شیشه یاقوت بالاست و اگر به دنبال یک محصول لوکس هستید، این نوع ساعت‌ها مناسب شماست.

توجه به موتور ساعت

به هر فروشگاهی که برای خرید ساعت مراجعه می‌کنید، باید از کیفیت موتور آن اطمینان داشته باشید. اگر بند ساعت مناسب نباشد، با هزینه کمی می‌توانید آن را تعویض کنید. اما موتور یکی از مهم‌ترین قطعات در ساعت‌های مچی محسوب می‌شود که در صورت خراب شدن باید آن را دور بیندازید.

موتورهای باکیفیت بیش از 7 سال عمر می‌کنند. برای مثال می‌توانیم به ساعت‌های برند اوبلاک اشاره کنیم که ژاپنی است و از نظر کیفیت با ساعت‌های سوئیسی تفاوت زیادی ندارد. خوب است بدانید که دفتر اصلی نمایندگی این برند در ایران است و می‌توانید محصولات آن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

ساعت دیجیتالی یا عقربه‌ای؟

از دیگر نکات مهم برای خرید یک ساعت مچی مردانه توجه به نوع آن است که می‌تواند دیجیتالی یا عقربه‌ای باشد. در حال حاضر ساعت‌های دیجیتالی به شکل هوشمند طراحی می‌شوند و امکانات و قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مثال با داشتن سیستم عامل، امکان نصب برنامه را برایتان ممکن می‌کنند. در عوض این مدل‌ها معایبی را نیز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به قدیمی شدن نسخه ساعت هوشمند، خراب شدن باطری، قابل تعویض نبودن باطری در بعضی مدل ها و … اشاره کرد.

این در حالی است که ساعت‌های عقربه‌ای حالت رسمی‌تری دارند و برای مهمانی‌ها و مجالس مناسب هستند. به هر حال انتخاب یکی از این دو نوع ساعت به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد.

قیمت ساعت مچی مردانه

چقدر به قیمت اهمیت می‌دهید؟ آیا به دنبال ساعت‌های لوکس و لاکچری هستید که تا چندین سال بتوانید از آن استفاده کنید؟ ساعت‌های میان رده چطور هستند؟ زمانی که به فروشگاه عرضه ساعت و اکسسوری مراجعه می‌کنید، قبل از خرید حتما در مورد محصول مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید.

در آخر

ساعت مچی به عنوان یک اکسسوری نه تنها برای اطلاع از زمان کاربرد دارد، بلکه به عنوان یک وسیله برای بهتر شدن استایل نیز استفاده می‌شود. البته خرید ساعت مچی کار ساده‌ای نیست و باید در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید تا بهترین محصول مناسب را براساس بودجه خود خریداری کنید. در این مطلب تلاش کردیم نکاتی را برای خرید ساعت مچی مردانه را ارائه دهیم. در پایان، برای خرید حتما به فروشگاه‌های معتبر سر بزنید و یا آن را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=93642
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن