کارآفرینی

تبلیغ کسب و کار در گوگل چگونه انجام می‌شود؟

این روزها تمامی کسب و کارها در بستر جدیدی تحت وب فعالیت می‌کنند. با توجه به اینکه هیچ محدودیتی برای نوع فعالیت کسب و کارها در بستر اینترنت تعریف نشده است، میلیون‌ها کسب و کار مشابه در این حوزه با یک دیگر رقابت می‌کنند؛ بنابراین شما نیز به عنوان صاحب یک کسب و کار از اهمیت بهینه‌سازی فعالیت خود در این بستر اطلاع دارید و به خوبی می‌دانید که رشد مشاغل آنلاین به تبلیغات و استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ بستگی دارد. آیا تا کنون چیزی راجع به تبلیغ کسب و کار در گوگل شنیده‌اید؟ برای تبلیغات مشاغل راه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که همگی در حوزه بازاریابی آنلاین تعریف شده‌اند. مسئله آن است که تبلیغ کسب و کار در گوگل به عنوان یک روش کارآمد نتایج موثرتر و سریع‌تری در رشد مشاغل مختلف دارد‌.

تبلیغ در گوگل چیست و چه اهمیتی دارد؟

قبل از اینکه راجع به چگونگی تبلیغ کسب و کار در گوگل صحبت کنیم، بهتر است با چیستی تبلیغ در گوگل و مزایای آن آشنا شوید. همانطور که گفتیم برای تبلیغ مشاغل آنلاین روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی تعریف شده است. در واقع صاحبین کسب و کارها می‌توانند در بستر پلتفرم‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنند. تبلیغ در گوگل نیز توسط پلتفرم‌های خاصی انجام می‌شود؛ اما آنچه در این راستا مورد توجه قرار می‌گیرد، این است که خود گوگل بهترین بستر برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات است. روزانه بیش از میلیون‌ها کاربر در گوگل جستجو و از آن بازدید می‌کنند و این تعامل پیوسته برقرار است. در نتیجه اگر تبلیغات شما در بستری که کاربران نیازهای خود را در آن جستجو می‌کنند، قطعا نتیجه‌گرا و موثر خواهد بود. این نوع تبلیغ برای تمامی کسب و کارهای آنلاین به خصوص مشاغل نوپا مزایای قابل توجهی دارد.


پلتفرم تبلیغ کسب و کار در گوگل

آنچه به تبلیغ کسب و کار در گوگل ارزش می‌بخشد، هدفمند بودن آن است. در واقع برای اینکه بتوانید یک تبلیغ نتیجه‌گرا و البته مقرون‌به‌صرفه‌ای را انجام دهید، باید کاربران هدف خود را مشخص و به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. دسته‌بندی کاربران هدف یا به عبارتی مشتریان بالقوه از بین میلیون‌ها کاربر گوگل کمی سخت به نظر می‌رسد. این در حالی است که موتور جستجوی گوگل سرویس قدرتمندی به نام گوگل ادز را راه‌اندازی کرده است که به راحتی مشتریان بالقوه را سر راه کسب و کار شما قرار می‌دهد. به این ترتیت شما می‌توانید طی یک تبلیغات نتیجه‌گرا و به‌صرفه با مشتریان بالقوه خود تعامل برقرار کنید و تمرکز اصلی خود را بر این مشتریان قرار دهید تا از آن‌ها طرفدار واقعی بسازید. در چنین شرایطی می‌توانید به افزایش رتبه سایت و در نهایت برندسازی فکر کنید.

تبلیغ کسب و کار در گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی در بستر گوگل است که به تبلیغات کلیکی معروف است. به این صورت که موتور جستجوی گوگل بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده، سایت شما را در نتیجه سرچ کاربران هدف به آن‌ها معرفی می‌کند و هزینه این تبلیغ را به ازای کلیک کاربر روی پیوند سایت شما از حساب اکانت‌تان کسر می‌کند. دسته‌بندی کاربران هدف و نمایش سایت کسب و کار شما برای آن‌ها به افزایش ارگانیک ترافیک سایت‌تان کمک می‌کند. در نتیجه در مدت زمان کوتاهی رتبه سئو سایت بهبود و ارتقاء می‌یابد و وب‌سایت شما برای همیشه در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرد. با این حساب می‌توان گفت تبلیغ کسب و کار در گوگل ادز یک تیر دو نشان است و ضمن افزایش فروش، سایت شما را بهینه‌سازی می‌کند.

هزینه تبلیغ کسب و کار در گوگل چگونه محاسبه می‌شود؟

برای تبلیغ کسب و کار در گوگل هزینه مشخصی تعریف نشده است. هزینه این نوع تبلیغ در پلتفرم گوگل ادز بر اساس ارزش کلمات کلیدی پرسرچ و به صورت مزایده‌ای تعیین می‌شود. به این صورت که کارفرمایان در یک بستر رقابتی هزینه تبلیغ به ازای هر کلیک را پیشنهاد می‌دهند و معیار قیمت‌گذاری، کلیدواژه‌های پرسرچ است. یعنی هرچه رقابت بر سر یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، قیمت آن برای تبلیغ بیشتر خواهد بود. با این حساب اگر یک کسب و کار نوپا و تازه ورود هستید، می‌توانید از کمپین‌های ارزان قیمت گوگل ادز برای بهینه‌سازی تبلیغات خود استفاده کنید. برای اینکه کمپین خود را راه‌اندازی کنید به یک بودجه‌بندی تبلیغات در گوگل ادز احتیاج دارید. برای این منظور باید ابتدا یک حساب کاربری در گوگل ادز ایجاد کنید و هزینه تبلیغ را به این حساب واریز کنید.

موتور جستجوی گوگل کلمات کلیدی پرسرچ سایت شما را گلچین می‌کند و بر اساس آن تا مدت زمانی که شما بخواهید، تبلیغ کسب و کار شما را انجام می‌دهد. به عنوان مثال: گوگل به مدت دو ماه سایت کسب و کار شما را تبلیغ می‌دهد. حال اگر نرخ کلیک روی پیوند سایت شما بالا باشد و بودجه‌ای که به تبلیغ کسب و کار در گوگل اختصاص داده‌اید، به اتمام برسد، موتور جستجوی گوگل دیگر تبلیغ شما را انجام نمی‌دهد؛ مگر در صورتی که حساب اکانت گوگل ادز خود را شارژ کنید.

تبلیغ کسب و کار در شبکه نمایشی گوگل ادز

پلتفرم گوگل ادز علاوه بر تبلیغات کلیکی، یک سرویس به عنوان تبلیغات شبکه نمایشی دارد که از وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مختلفی تشکیل شده است. موتور جستجوی گوگل می‌تواند بر اساس پرسونای مخاطب شما، تبلیغ کسب و کارتان را به کاربران هدفی که در گوگل جستجو می‌کنند، نمایش می‌دهد. این نوع تبلیغ برای کسب و کارهای مختلف به خصوص مشاغلی که محصول یا محصولاتی را عرضه می‌کنند، بسیار مفید است. این نوع تبلیغ نیز بسیار هدفمند و نتیجه گراست.


جمع بندی

تبلیغ کسب و کار در گوگل برای رشد مشاغل آنلاین از اهمیت بسیاری برخوردار است. صاحبین کسب و کارها باید برای افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش فروش خود از خدمات بازاریابی آنلاین استفاده کنند. آنچه در تبلیغات آنلاین مورد توجه قرار می‌گیرد، هدفمند بودن تبلیغ و بهینه‌سازی آن در راستای رشد کسب و کارهاست. گوگل ادز به عنوان یکی از پلتفرم‌های تبلیغاتی هدفمند و نتیجه‌گرا، البته مقرون‌به‌صرفه، سایت کسب و کار شما را در بستر گوگل به کاربران هدف نمایش می‌دهد و در مدت زمان کوتاهی رتبه سایت شما را ارتقاء می‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=93639
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن