بانک-بیمه-بورس

راهبرد بیمه مركزی در پدافند غیر عامل شكلی و ظاهری نیست

جلسه کمیته پدافند غیر عامل بیمه مرکزی با حضوررئیس و اعضای این کمیته و مدیرکل اقتصادو رفاه سازمان پدافند غیر عامل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،  معاون توسعه مدیریت و منابع و رییس کمیته پدافند غیر عامل بیمه مرکزی در این جلسه  با بیان این نکته که راهبرد بیمه مرکزی در باره پدافند غیر عامل، شکلی و ظاهری نیست، گفت: تحقق این امر مورد نظر برای عملیاتی شدن این راهبرد در پیاده سازی الزامات مورد نظر پدافند غیر عامل و اجرایی شدن تصمیمات، اقدامات و فرایند های انجام کار میسر می شود.
هادی عبداللهی معاون توسعه مدیریت و منابع و رییس کمیته پدافند غیر عامل بیمه مرکزی  اضافه کرد:  فعالیت های بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی، نقش بسزایی در سطح جامعه، اقتصاد ملی و حتی روابط بین المللی ایفا می کند ودر این مسیر رعایت سیاست های تدوین شده در حوزه پدافند غیر عامل لازم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل و همکاری دو سویه  با سازمان پدافند غیر‌عامل به عنوان عامل مهم برای تاثیر گذاری بیشتر اقدامات مورد نظرسازمان یاد کرد و ادامه داد: بیمه مرکزی به عنوان یکی از سازمان مهم درکشور در رابطه با پدافند غیر‌عامل با اقداماتی مانند تهیه و تدوین سند راهبردی پدافند غیر عامل، هوشمندسازی ساختمان بیمه مرکزی  و مراقبت از اطلاعات دراختیار، ارتباط مطلوبی با این سازمان دارد.
در این جلسه مدیر کل دفتر مرکزی حراست و دبیر کمیته پدافند غیر‌عامل بیمه مرکزی با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سالهای گذشته، از تهیه و تدوین سند راهبردی پدافند‌غیرعامل بیمه مرکزی با همفکری دانشگاه، اجرای مانورهای مختلف و بهره گیری از همه ظرفیت های مختلف به عنوان مهم ترین محورهای عملکردی این کمیته نام برد.
مدیرکل اقتصادی و رفاه سازمان پدافند‌غیر‌عامل هم در این جلسه با اشاره به توجه به استانداردهای تهیه شده برای همه دستگاهها گفت:  مفهوم برقراری امنیت در دو حوزه عینی و ذهنی مطرح می شود، ما در مباحث امنیت عینی مشکلی نداریم ولیکن در حوزه امنیت ذهنی نمی توان بصورت قاطع حرف زد.
مصطفی طزری اضافه کرد دستگاهها در پاس کردن استانداردهای ایمنی مشکلی ندارند هرچند نمی توان از خلا های امنیتی و دفاعی غافل شد، در این زمینه از سالهای گذشته سیاست ها و ماموریت هایی برای دستگاهها تهیه و ابلاغ شده که یکی از مهم ترین محورها موضوع هوشمندسازی در برابر بروز خطرات است.
وی با تشکر از اقدامات بیمه مرکزی در حوزه پدافند غیر عامل گفت : بیمه مرکزی در حوزه مسوولیت های اجتماعی نیز می تواند اقدامات موثری را هم برای خود و هم برای سایر شرکت های زیر مجموعه با توجه به ظرفیت های گفتمان سازی که در اختیار دارد انجام دهد.
گفتنی است «معاون توسعه مدیریت و منابع»  به عنوان رییس ، «مدیر کل دفتر مرکزی حراست» به عنوان دبیر، مدیران کل «حوزه ریاست کل»، « توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی»، «روابط عمومی و امور بین الملل»، روسای مراکز « فاوا » و «توسعه مدیریت ریسک» و « فرمانده پایگاه مقاومت بسیج» اعضای کمیته پدافند غیر‌عامل بیمه مرکزی هستند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74641
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن