اجتماعی

رازهای خوش‌تیپی که از آنها غافلید

رازهای خوش‌تیپی موضوعی است که سن وسال نمی‌شناسد. همه افراد در دوره‌های مختلف سنی خود تلاش می‌کنند تا زیبا و آراسته به نظر برسند. اما اشتباهات رایجی در این زمینه وجود دارد. رازهای خوش‌تیپی به شما می‌گوید که برای انتخاب یک استایل جذاب لازم نیست جدیدترین و گرانترین لباس‌ها را تهیه کنید.

به گزارش تفاهم آنلاین، رازهای خوش‌تیپی از آن مباحثی است که سن و سال و جنسیت نمی‌شناسد. همه افراد در هر سن و جایگاهی می‌توانند جذاب و خوشتیپ باشند.

اما اشتباهات رایج و مهلکی در این زمینه وجود دارد که رازهای خوش‌تیپی را منوط به زیبایی ذاتی و یا پرداخت قیمت گزاف لباس‌های برند معرفی می‌کند. در حالی که خوش‌تیپی هنری است که می‌تواند نقص‌های چهره و اندام شما را بپوشاند و تصویری چشم‌نواز در ذهن مخاطب شما ایجاد کند.

تناسب، در صدر فهرست رازهای خوش‌تیپی

مهمترین اصل در خوش‌تیپی درک معنای تناسب و رعایت اصول آن در انتخاب لباس است. هر فردی دارای ترکیب اندام، چهره و رنگ پوست منحصر به فردی است که باید به آن اشراف کامل داشته باشد.

اگر مدل لباس با ترکیب اندام شما تناسب نداشته باشد یا رنگ لباس برای رنگ پوست شما مناسب نباشد حتی اگر جدیدترین و گران‌ترین لباس هم باشد شما را به یک خوش‌تیپ تبدیل نمی‌کند.

چه بسا چنین اشتباهاتی نقص‌های زیبایی شناختی اندام شما را بیشتر نیز جلوه‌گر نماید. بنابراین اگر به دنبال رازهای خوش‌تیپی هستند ابتدا ویژگی‌های ظاهری خود را بررسی کرده و مدل‌های لباس‌های مناسب خود را بشناسید.

گرچه انتخاب لباس بر اساس مد روز می‌تواند یکی از رازهای خوش‌تیپی باشد ولی اگر مد روز با اندام شما تناسبی ندارد آن را فراموش کنید.

از دنیای رنگ‌ها غافل نشوید

انتخاب هوشمندانه رنگ لباس نیز از دیگر رازهای خوش‌تیپی است. این مورد ابعاد مختلفی دارد که شاید در ابتدا کمی گیج‌کننده به نظر برسد.

– رنگ لباس باید با رنگ پوست شما تناسب داشته باشد. یعنی مثلا ًکسانی که پوست تیره دارند نباید از رنگهای طیف کردم و قهوه‌ای استفاده کنند.

– رنگ لباس باید برای موقعیتی که در آن قرار دارید مناسب باشد. به عنوان مثال مرجانی رنگ فوق‌العاده‌ای است ولی نه برای یک کت و شلوار کلاسیک برای یک مجلس رسمی

– اجزای مختلف لباس باید دارای هارمونی یا تضاد رنگی بر اساس اصول رنگ‌شناسی باشند. به عنوان مثال انتخاب یک طیف رنگی مثلاً طیف رنگ آبی برای یک تیپ رسمی بسیار مناسب است. انتخاب تضاد رنگهایی مثل آبی و نارنجی برای یک تیپ اسپرت هم به شرط رعایت دیگر اصول، می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اما انتخاب دو رنگ نارنجی و قرمز تند هیچ تناسب و زیبایی از لحاظ رنگ‌شناسی ندارد.

– به تناسب فصل یا ساعات روز رنگ لباس خود را انتخاب کنید. بنابر یک قاعده کلی بهار و تابستان فصل پوشیدن رنگهای روشن است و رنگهای تیره را برای پاییز و زمستان بگذارید.

مردان خوش‌تیپ چه می‌پوشند؟جادوی سادگی و نظم را دریابید

اساساً سادگی و نظم دو مؤلفه مهم در زیبایی هستند که نباید آنها را نادیده گرفت. برخی تصور می‌کنند خرید لباس‌های متفاوت و خاص از رازهای خوش‌تیپی است. در حالی که خوش‌تیپی به معنای ایجاد تصویری چشم‌نواز از نظم و آراستگی در ذهن مخاطب است.

تصاویری که در ذهن خود از افراد خوش‌تیپ دارید را مرور کنید می‌بینید هیچ لباس خاص و متفاوتی وجود ندارد. تنها ترکیب دلنشین چهره و بدن آنها در لباس‌های زیبا و آراسته شما را به تحسین وادار می‌سازد. آراستگی و تمیزی در چهره، موها و لباس را باید همیشه به عنوان الزامات خوش‌تیپی رعایت کنید.

بلاتکلیف نباشید

بدترین آفت خوش‌تیپی، بلاتکلیفی در انتخاب لباس است. صریح و قاطع بین تیپ کلاسیک و رسمی یا تیپ اسپرت و راحت انتخاب کنید. بدون شک یکی از رازهای خوش‌تیپی این است که به هیچ عنوان به ترکیب لباسهای اسپرت و رسمی فکر نکنید.

خوش‌تیپی یعنی فکر و ایده‌ در پس انتخاب لباس شما وجود دارد پس با یک ترکیب ناهمگون، زحمات خود را بر باد ندهید. هیچ چیز بدتر از پوشیدن لباس رسمی مانند کت و شلوار با یک کفش اسپرت نیست.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65315
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن