اقتصادی

ضرورت کاهش هزینه در کسب و کارها

مهندس امین رشیدی

وقتی در کسب و کارها و بالاخص فعالیت های کسب و کارانه یکی از مهم ترین معضلات پیشرو را بررسی می کنیم با یک چالش اساسی روبرو می شویم که دخلمان با خرجمان جور نیست. به بیان دیگر ،هزینه ها با درآمدمان رابطه منطقی ندارد. این همان پاشنه ی آشیل بسیاری از کسب و کارهای نوپاست که در صورت تداوم آن نتیجه ای جز ورشکستگی برای کسب و کارها نخواهد داشت. اما چگونه می توان این دو فاکتور مهم و تعیین کننده را برهم منطبق کرد. قطعا باید برنامه‌ ها و راهکارهایی اتخاذ کرد تا تعادل مالی در این حوزه بالاخص برای کسب و کارهای نوپا برقرار شود.

ابتدا باید هزینه ‌های کسب و کار را به دقت بررسی کرد و به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ ها بود. این ممکن است شامل بهبود روند‌ها و فرآیندها، کاهش مصرف انرژی، استفاده بهینه از منابع، مذاکره با تأمین ‌کنندگان برای کسب قیمت مناسب ‌تر و استفاده از فناوری‌ های هوشمند باشد. اگرچه در بازار رقابتی امروز برندی گوی رقابت را از سایر رقبا خواهد ربود که قیمت تمام شده ی کمتری داشته باشد، اما اگر هزینه‌ ها به شدت افزایش یافته و درآمدتان به اندازه کافی افزایش نیافته است، می‌ توانید قیمت محصولات یا خدمات خود را بررسی کرده و افزایش قیمت را در نظر بگیرید.

اما باید در نظر داشت که تغییر قیمت ممکن است تأثیری بر روی تقاضا و رضایت مشتریان داشته باشد، بنابراین باید با دقت این موضوع را بررسی کنید. این نکته ی مهم را همواره به یاد داشته باشید، هرگز بر روی تک محصولی بودن پافشاری نکنید و اگر محصول یا خدمات اصلی شما در بازار به خوبی جواب نمی ‌دهد، می‌توانید به تنوع ‌بخشی محصولات یا خدمات خود بپردازید. این امر به شما کمک می‌کند تا به مشتریان جدیدی دسترسی پیدا کنید و درآمد را افزایش دهید. اما باید توجه داشت که بهبود کیفیت و تنوع محصولات نیازمند سرمایه‌گذاری و تحقیقات بیشتر است. با افزودن خدمات یا مزایای اضافی به محصولات یا خدمات خود می‌توانید ارزش افزوده بیشتری را به مشتریان ارائه دهید و در نتیجه افزایش قیمت و درآمد را تجربه کنید.

در این پروسه قطعا باید استراتژی‌های بازاریابی و فروش را بررسی کنید و البته آن ها را بهبود بخشید. می‌توانید از روشی ‌های مختلف تبلیغات، بازاریابی دیجیتال، ترویج فروش و روابط عمومی استفاده کنید تا جذب مشتریان جدید و افزایش فروش را تسهیل نمایید. بهبود بهره‌ وری در سطوح داخلی سازمان می ‌تواند به کاهش هزینه‌ ها و افزایش درآمد منجر شود. بررسی و بهبود فرآیند ها، افزایش کارایی و بهینه‌ سازی استفاده از منابع می ‌تواند به افزایش بهره‌ وری کمک کند. البته بررسی بازار و رقبا، شناخت بهتر نیازها و ترجیحات مشتریان و تطبیق استراتژی کسب و کار با آن‌ ها، می ‌تواند به جذب مشتریان بیشتر و افزایش درآمد کمک کند.

شرکای جدید و مطمئن انتخاب نمایید. برقراری همکاری با شرکای تجاری می ‌تواند با کاهش ریسک پذیری و به اشتراک گذاری هزینه‌ ها به افزایش درآمد کسب و کارتان منجر شود. توسعه روابط با تأمین ‌کنندگان، توزیع کنندگان یا همکاران زیر مجموعه ، همین استراتژی تعیین کننده است.

در نهایت، مدل کسب و کار خود را به دقت ارزیابی کنید و با بررسی مزایا و معایب فعلی مدل کسب و کارتان، تعیین مجدد استراتژی و هدف‌ گذاری خود را در راستای انطباق هزینه ‌ها و درآمد تان هماهنگ نمایید. چرا که قطعا موفقیت از آن کسب و کارهایی است که دخلشان با خرجشان منطبق است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=97259
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن