اقتصادی

دلایل ورشکستگی را بیابید

دکتر حوریه یحیائی

ورشکستگی در هر کسب و کاری می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد . ورشکستگی را می توان  بخش جدا ناپذیر از دنیای تجارت به حساب آورد.باید بدانیم که راه موفقیت کسب و کار از شناخت دلایل شکست می گذرد.بنا بر این شناخت این عوامل و موانع می تواند ما را در رسیدن به موفقیت کسب و کارمان یاریگر باشد.زمانی یک کسب و کار دچار ورشکستگی می‌شود که معوقات و بدهی‌های آن، بیشتر از دارایی‌ها و نقدینگی موجود باشد و نتوان راهی برای پرداخت معوقات و بدهی‌ها پیدا کرد.

اگر به خواندن سرگذشت کارآفرینان برتر جهان علاقه مندید، حتما دیده اید که قریب به اتفاق آن ها حداقل یک بار و یا بارها در فعالیت های کارآفرینانه ی خود با شکست روبرو شده اند. طرح این موضوع از جهات بسیار مهمی قابل رصد کردن و بررسی است. نخست آنکه اگر شما هم به راه اندازی یک کسب و کار علاقه مندید و درصدد جامه عمل پوشاندن به ایده های خلاقانه ذهنی خود هستید، ورشکستگی و ضررهای مالی را سایه به سایه نزدیک خود ببینید.

راه اندازی یک کسب و کار در شرایط مختلف اقتصادی، مسائل چالش برانگیز بی شمار دیگری نیز برای کارآفرینان وجود دارد. یکی دیگر از وجوه قابل بررسی موفقیت بعد از شکست و ورشکستگی مالی کارآفرینان بزرگ است. گویا هر شکست مسیر موفقیت شان را کوتاهتر و میسر تر می سازد. این را نمی گوییم که از کارآفرین شدن بهراسید، بلکه تلنگری خواهد شد که اگر حتی در کسوت بزرگ ترین کارآفرینان جهان نیز قرار دارید، ورشکستگی جزئی جدا ناپذیر از زندگی شما خواهد بود.

البته باید اذعان داشت که حتی واژه ورشکستگی هم حس بدی به انسان ها می‌ دهد، چه رسد به این‌ که کسی خودش ورشکستگی را تجربه کرده باشد و یا به خاطر ورشکسته شدن دیگری به مشکل دچار شده باشد. برخواستن از این حجم از مشکلات بعد از ضررهای مالی هنگفت هرگز کار ساده ای نیست. اما می توان با مطالعه ی انسان های بزرگ دنیای کارآفرینی که شکست را در دنیای تجارت تجربه کرده اند و اکنون میلیون ها دلار سرمایه دارند ، الهام گرفت.

اگر قصد شروع کسب و کاری را دارید و یا در برهه ی ورشکستگی به سر می برید باید بدانید که چه بخواهید و چه نخواهید تجربه ی بحران های مالی بخش جدا ناپذیر از دنیای تجارت و کسب و کار است. از اینرو همه چیز در زندگی یک کارآفرین ورشکسته بستگی به شروع مجدد دارد. اینکه برای شروع دوباره از کجا و چگونه دست به کار شوید، تا بتوانید نه تنها ضررهای گذشته را جبران نمایید بلکه دریچه های پیشرفت را نیز به روی خود باز نمایید.

به دنبال دلایل ورشکستگی باشید. شناخت هر چه بیشتر شما از اتفاقاتی که شما را در معرض ورشکستگی قرار می دهد می تواند عامل بازدارنده ای برای تکرار شرایط مشابه باشد. از فقدان سرمایه ی کافی و ضعف نقدینگی گرفته تا برنامه ریزی نامناسب و ناکافی می تواند شما را به سمت ورشکستگی هر چه زودتر و بیشتر سوق دهد. البته در نظر گرفتن سایر رقبا و بازاریابی های ضعیف و عواملی چون کمال گرا بودن و ریسک های بی حساب و کتاب می تواند کسب و کار شما را سریع و بی ملاحظه به ورطه ی ورشکستگی برساند. در پایان بدانید که  حتی اگر در کسب و کار شما مشکلی وجود ندارد، ورشکستگی همیشه امکان‌‌‌پذیر است و انجام اقداماتی برای محافظت از کسب و کارتان در مقابل آن یک ایده بسیار ارزشمند است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=94599
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن