گیلان

دوستی با مردم، مهم‌ترین نعمت الهی

امام علی علیه‌السلام دوستی را از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند می‌داند، مهم‌ترین گرایش فطری که در ذات انسان نهفته است و او را مدنی بار می‌‌آورد و با دیگر انسان‌ها پیوند می‌زند. 

نقی هدایتی

تفاهم آنلاین_ نقی هدایتی از فعالان سیاسی اجتماعی استان گیلان ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، در یادداشتی نوشت: یک سال ونیم است که به عنوان یک وظیفه شرعی و اخلاقی و مسئولیتی اجتماعی، قلم بدست گرفته ام و می نویسم از زمین خواری، از سوء مدیریت ها، از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، از عملکرد ضعیف مدیریت شهری، از کارکرد نمایندگان مجلس، از موریانه فساد اداری و مالی، از تعطیلی واحدهای تولیدی، از بازارهای رها شده، از دردهای شهروندان، از فقر شهری، از حاشیه نشینی، از مافیای ساخت و ساز در حاشیه شهر، از ورزشی که به فنا رفته است و..‌.

تاکنون بیش از ۲۶۵ یادداشت کوتاه و بلند نوشته و منتشر کرده ام  و در همه این نوشتن ها خدا را ناظر اعمالم دانسته و به حقوق و منافع مردم توجه کرده ام و به رغم فشارها و طرح ۱۲ شکایت علیه من در محاکم، از این راهی که انتخاب کرده ام، عقب نشینی نکرده ام.

سعی کرده ام بدون هیچ منتی، صدای مردمی باشم که صدایشان شنیده نمی شود. کوشیده ام در حد توان و مقدوراتم با فساد اداری و اقتصادی مبارزه کنم. تلاش کردم شهروند مسئول و دوست مردم باشم.

امام علی علیه‌السلام دوستی را از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند می‌داند، مهم‌ترین گرایش فطری که در ذات انسان نهفته است و او را مدنی بار می‌‌آورد و با دیگر انسان‌ها پیوند می‌زند.

امام در حکمت ۲۲۴ اشاره می‌کند که «انصاف پیوند انسان‌ها را تداوم می‌دهد و با فروتنی است که این نعمت دوستی تکمیل می‌شود (وَ بِالتَّوَاضُعِ تَتِمُّ النِّعْمَةُ)»

امام علی (ع) در حکمت ۱۱۳ حیا، صبر و تواضع را سه ضلع مثلث تشکیل‌دهنده دوستی قرار می‌دهد و می‌فرماید: وَ لَا حَسَبَ كَالتَّوَاضُعِ: هیچ تبار و پشتیبانی همانند تواضع نیست؛ زیرا تواضع است که انسان‌ را به دیگران پشت‌گرم نگه می‌دارد و امیدوار است که در شرایط سخت دوستانی هستند که بی هیچ توقعی به حمایتش برمی‌خیزند، و آنان نیز بر این حمایت افتخار خواهند کرد.

در همه این روزها، هفته ها و ماه ها اگر چه تهدید و سرزنش شدم و نامهربانی ها و بداخلاقی های فراوانی دیدم اما از محبت خالصانه و بی ریای مردم و علاقمندان به نظام و انقلاب و بسیاری از خانواده های محترم شهیدان، آزادگان و ایثارگران بهره مند بوده ام.

بسیاری از یادداشت های من، مدیون اخبار و گزارش هایی است که شهروندان به من داده اند. من امروز نیز نیازمند کمک و اطلاع رسانی مردم هستم تا بتوانم مشکلات مدیریت شهری، شهر و شهروندان و محلات شهری را که تاکنون کم و بیش نوشته ام، بنویسم و شفاف سازی کنم. امیدوارم که شهروندان گرامی، چون گذشته به یاری ام بیایند تا بتوانیم هم به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنیم و هم به آبادانی شهرمان کمک نماییم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70088
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن