یادداشت

در شهرداری رشت چه خبر است؟؟؟

اخیرا دو اظهار نظر متفاوت و در عین حال مهم از سوی دو عضو شورای شهر رشت منتشر شده است که ذیلا به آن اشاره می شود:
الف) علیرضا تاج شهرستانی،در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۲۴ گفت: با کدام مجوز و بند قانونی، یک مدیر که در شهرداری از سمت خود کنار گذاشته می شود، به خود جرات می دهد بر سر کار حاضر نشود و حقوق مزایا بگیرد.
بنده دیگر اجازه نخواهم داد که آن افراد به ریش اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری و مردم بخندند و در خانه بنشینند و حقوق بگیرند. به من اطلاع داده اند که بسیاری از مدیران اسبق، اصلا سر کار نمی آیند و با این حال، حتی ماهیانه بالای ۱۰۰ ساعت اضافه کار هم دریافت می کنند. حقوق آن دسته از مدیرانی را که دریافت های میلیونی از شهرداری دارند ولی درخانه می نشینند باید گرفته و به پاکبانان زحمتکش تخصیص داده شود.
ب) رضا عاشری در تاریخ ۲۲ ابان جاری در اینستاگرام خود نوشت: مجموع حقوق و مزایای نیروهای حجمی شهرداری رشت یعنی رفتگر، باغبان، نگهبان و راننده ماهیانه حدود 30 میلیارد تومان می شود. مجموع حقوق و مزایای نیروهای قراردادی، پیمانی و رسمی ماهیانه حدود 20 میلیارد تومان است. پول برق پارکها، هزینه آب و برق و گاز ساختمان ها، پول گازوئیل و بنزین خودروها و سایر هزینه های جاری ماهیانه حدود 15 میلیارد تومان است.یک جمع ساده نشان می ‌دهد که ماهیانه 65 میلیارد تومان خرج اولیه این سازمان هست. در حالی که در آمد این سازمان در ماه حدود 55 میلیارد تومان است.
با توجه به موارد فوق لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم :
۱- شهرداری رشت در عین این که نیروهای متخصص زیادی دارد اما نیروهای انباشته فراوانی دارد که اکثرا توسط اعضای شوراهای گذشته به سیستم شهرداری تحمیل شده اند و تامین هزینه های انان کمرشکن است.
۲- اخیرا لیست ۲۰ نفره ای از کارمندان شهرداری بدستم رسیده که این نیروها به رغم این که سابقه مدیریت در سطوح عالی و میانی دارند، در شهرداری هستند اما بکار گرفته نمی شوند و طبق اظهارات خودشان، تحریم هستند. سوالی که دارم این است مگر می شود این همه نیروهای تحصیلکرده در شهرداری باشد اما بکار گرفته نشوند؟ چرا شهرداری از خدمات ابن نیروها استفاده نمی کند؟ شهرداری و شورا دقیقا توضیح دهند اگر این موضوع فساد نیست پس چه معنایی دارد؟
۳- انتظار می رود شورای رشت در راستای ایفای وظایف نظارتی وقانونی خود، مبحث هزینه ها و کارمندانی که از همه مزایا برخوردارند اما کاری به آنان ارجاع نمی شود و یا اصلا در محل کار حضور نمی یابند، را با اولویت بررسی وبه مردم گزارش کنند.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78784
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن