کارآفرینی

در انتظار شغل نباشید ، کارآفرین شوید!!!

اگر تا به امروز نتوانسته اید مشغول به کار شوید، در انتظار شغل نباشید ، کار آفرین شوید. هیچ کس مسئول ساختن آینده ی شما نیست و شما تنها معمار زندگی و روزهای آینده ی عمرتان هستید. در جامعه ی امروز ما، بیکاری بیداد می کند. دست کم هر خانواده ای دو الی سه لیسانس و حتی دارای تحصیلات بالاتر، بیکار دارد. اما واقعا این موضوع از کجا نشات می گیرد؟ کاری به شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه  نداریم. چرا که تغییر در آن حوزه به دست متولیان دولتی و مسئولین همان حوزه است. اما از دست ما چه کاری بر می آید؟ اگر شما هم جز آندسته ای هستید که تاکنون نتواستید در حرفه و جایگاه مورد علاقه و تخصص تان مشغول به کار شوید، مطالب مربوط را به دقت بخوانید. هرگز منتظر شغل نباشید و کارآفرین شوید. خودتان کسب و کاری را با حداقل سرمایه راه اندازی نمایید. شاید در نگاه اول ،کمی شعاری و غیرممکن به نظر برسد، اما اگر کارآفرین شدن اولین و آخرین راه برای تحقق اهدافتان باشد ،خیلی مصمم تر از قبل دراین جاده حرکت می کنید.

شما باید شکارچی فرصت های کارآفرینانه باشید. این دقیقا همان ویژگی اکثر کارآفرینان موفق و مطرح دنیاست. برای شروع ، شما اصلا به یک ایده ی کامل و بی نقص احتیاج ندارید. قریب به اتفاق ایده ها در شروع ، خام  و پر از نقص هستند. اما نکته ی مهم اینجاست که شما نباید از دیدن فرصت هایی که در دل این ایده‌ها پنهان است ،غفلت کنید. حتی اگر شما در گوگل هم استخدام شوید در نگاه اول نواقص زیادی ذهنتان را مشغول می کند. پس هرگز ایده آل گرا نباشید و با دیدن نواقص به دنبال مرتفع کردن آن باشید. بنابراین اگر منتظر این هستید که ایده ای کامل و بدون نقص به سراغ تان بیاید، فقط وقت ‌تان را تلف می کنید. چنین ایده ای وجود ندارد.

کارآفرین
کارآفرین

این باور را در خود شکل دهید که چیزی به نام شکست وجود ندارد. بسیاری از افراد علی رغم علاقه به فعالیت های کارآفرینانه و تمایل به کارآفرین شدن هرگز در این راه قدم بر نمی دارند. چرا که همواره از سایه ی شکست بر کسب و کارشان می ترسند. غافل از آنکه  تجربه از دل اشتباهات بیرون خواهد آمد و موفقیت بر پایه های شکست استوار می گردد. ترس قاتل موفقیت است.اگر شما هم جز آندسته از افرادی هستید که می خواهید از فردا شروع کنید ،سخت در اشتباه هستید. بهترین زمان اکنون است و به تعویق انداختن کارها تنها باعث خواهد شد در رقابت با سایرین ،جایگاه پایین تری نصیب تان شود. از همه مهم تر، چشمداشت به کمک هیچ کس نداشته باشید. یکی از خصوصیات مهم و بارز کارآفرینان ،استقلال شخصیتی و اعتماد به نفس بالایشان است. تنها تغییر دهنده شرایط ،خود شما هستید و زمام تمام امورتان را خودتان به دست بگیرید.

چه مهارت هایی دارید؟ روی آن ها تمرکز کنید. اگر یک برنامه نویس هستید حتما مطالعه ای بر روی استارت آپ های برنامه نویسی داشته باشید. اگر یک معمار هستید، بدانید صدها فعالیت کارآفرینانه در این حوزه ی تخصصی وجود دارد. به دقت فعالیت های آنان را زیر ذره بین قرار دهید تا بتوانید با چشم بازتر و آگاهی بیشتر در این حوزه قدم بردارید. برای شروع باید خود واقعی تان را بشناسید. پاسخ صحیح، منطقی و واقع ‌بینانه به سوالات و چالش های درونی ذهن تان، می‌ تواند ابعاد وجودی و خود واقعی شما را برایتان آشکارتر سازد، تا بهتر و مصمم تر تصمیم بگیرید. کسی که تصمیم به کارآفرینی می گیرد ،عملا ورود به یک دنیای جدید را انتخاب کرده است.

شاید همه ی کارآفرینان موفق در صفات و خصوصیات فردی یکسان نباشند، اما چند ویژگی مشترک در زندگی شان به چشم می خورد. سخت کوشی، خلاقیت و نوآوری، هدف گرایی و ریسک پذیری، اعتماد به نفس از جمله صفات بارزی است که موفقیت شما را در کسوت یک کارآفرین بیمه می کند. برای تبدیل ‌شدن به یک کارآفرین، افسوس‌ خوردن برای نداشته‌ها را کنار بگذارید و از داشته‌ هایتان استفاده کنید. اگر تا به امروز نتوانسته اید ، مشغول به کار شوید، در انتظار منتظر شغل نباشید، کارآفرین شوید.

دکتر حوریه یحیایی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79657
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن