کارآفرینی

دانشگاه، فرصتی برای کارآفرین شدن و ایجاد اشتغال

یک کارآفرین ملی با اشاره به اینکه دانشگاه، فرصتی برای کارآفرین شدن است، گفت: ما باید از دانشگاه به اشتغال برسیم و داستان مهمی است، زیرا دانشگاه که محلی برای علم، کسب دانش، فهم، شعور و دانایی است، رسیدن دانشجویان را به اشتغال بسیار مبارک‌تر می‌کند.

به گزارش تفاهم آنلاین، علیرضا نبی در اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال که به صورت آنلاین برگزار شد،  اظهار داشت: در اقتصاد لیبرال، تنها رسیدن ملاک موفقیت است، اما در فرهنگ غنی ایرانیان، چگونه رسیدن مهم است. زمانی که کسب‌وکار راه می‌اندازیم، گویی سفره را پهن و روزی خدا را بین افراد تقسیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: اشتغال یعنی از خودگذشتگی، ایثار، نوع‌دوستی، عمل، غیرت و شرف که بسیاری از این موارد می‌تواند ما را در اشتغال تربیت کند. افرادی که اهل کسب‌وکار هستند، روح قوی و قدرتمندی دارند که می‌توان مسائل زیادی را از آن‌ها یاد گرفت.

این کارآفرین تصریح کرد: دانشجویان باید اشتغال را جدی بگیرند، چرا که با درس خواندن می‌توانند متناسب با آن رشته، ایده خود را به محصول تبدیل کنند و در راستای آن به کارآفرینی روی آورند. زمانی مشکلات حل می‌شود که بدانید انگشت اشاره شما که به سمت فرد مقابل است، همزمان سه انگشت دیگر به سمت خودتان است و یک به سه مقصر هستید و دیگران را در زمینه‌های مختلف مقصر ندانید.

نبی اظهار کرد: دانشجویان باید این کشور را بسازند و به قله‌های عزت، توانمندی و آبادانی برسانند. امروز تولید است که در دنیا برنده و بازنده جنگ اقتصادی را مشخص می‌کند. افراد با صادرات محصول خود می‌توانند، اشتغال و صلح را همزمان با هم داشته باشند. کشور ما در مقطع بسیار حساسی قرار دارد، بنابراین باید برای انسانیت حرکت کرد تا به نتایج مطلوبی در کشور رسید.

وی بیان کرد: بنده معتقدم که ساختن یک ارزش به شمار می‌آید و تولید و آبادانی نیاز امروز وطن است. بنابراین به هر کیش، آیین و مسلکی که هستید، به اشتغال فکر کنید حتی اگر یک نفر را سر سفره خود بگذارید و روزی حلال به دست آورید. ممکن است عده‌ای از جمله من خرسند نشوند، اما از نگاه من دانشگاه مانند حرم است. استادی که پای تخته درس می‌دهد، مانند خادم امام رضاست که ایستاده و به دیگر زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

این کارآفرین در پایان سخنان خود گفت: همچنین اگر بگوییم سنگ‌های حرم مطهر امام رضا(ع) مقدس هستند، به نظر من آجرها و زمین دانشگاه‌ها هم مقدس است، چرا که تنها یک راه وجود دارد تا بر جهل، تاریکی، نابودی و جنگ غلبه کرد و آن راهی نیست جز اینکه چراغی روشن کنیم و علمی بیافزاییم و در قلب و روح یک انسان آشتی و صلح حاکم کنیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56517
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن