کارآفرینی

“دراپ شیپینگ” و مزایای آن در کسب و کار

سیده مینا دیوبند - سردبیر روزنامه تفاهم

دراپ شیپینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟ شاید بارها این موضوع به ذهن تان خطور کرده باشد که چگونه می‌توانید بدون داشتن فروشگاه یا مکانی ، کسب و کاری را راه اندازی نمایید. به تحقق پیوستن این امر با دراپ شیپینگ (dropshipping) امکان‌پذیر است.

“دراپ شیپینگ”چه در یک فروشگاه اینترنتی و چه غیراینترنتی مزایای بی نظیری را برای درآمدزایی هر چه بیشتر به همرا ه دارد.اگر به دنبال تاسیس یک فروشگاه و البته کسب درآمد هستید آشنایی با “دراپ شیپینگ” ضروری به نظر می رسد. اگر همین الان تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه گرفته باشید ، حداقل به یک سرمایه ی چند صد میلیونی بابت اجاره و تجهیز فروشگاه و البته استخدام پرسنل دارید، در حالیکه آشنایی با “دراپ شیپینگ”می تواند شما را از تمام این ملزومات بی نیاز نماید.

در دنیای مدرن، فاکتورهای مدرنیته شدن بالاخص در دنیای کسب و کار بوضوح قابل دیدن است. شاید یکی از منحصر به فرد ترین روش آهای درآمدزایی در عصر حاضر “دراپ شیپینگ ” و راه اندازی کسب و کار با این متد است.

“دراپ شیپینگ ” در واقع نوعی خرده‌ فروشی است که در آن کالا از انبار تأمین ‌کننده یا تولید کننده به صورت مستقیم برای خریدار ارسال می ‌شود. به نوعی در این روش، فروشنده، کالا را از انبار خود به فروش نمی ‌رساند، بلکه فروشنده به عنوان یک واسطه گر ، کالا را از شخص  یا فروشگاه دیگری خریداری کرده و به دست مشتری می‌رساند.

بطور مثال شما علاقه مند به تاسیس یک فروشگاه لباس کودک هستید، اما هزینه تاسیس فروشگاه و از آن مهم تر،  اجناس موجود در فروشگاه را ندارید. شما سراغ یک فروشگاه پخش کننده ی لباس کودک می روید،  با او قرارداد می‌بندید و تعیین می ‌کنید که در صورت فروش هر مقدار از محصولات مورد نظر، درصدی سود را دریافت کنید. در مرحله ی بعد، از لباس های کودک موجود در عمده فروشی عکس می‌گیرید و در وب سایت اینترنتی تان قرار می دهید و به‌ محض اینکه مشتری محصولی را از شما خرید، با فروشگاه پخش کننده تماس گرفته و اطلاعات مشتری مثل شماره تماس، آدرس و…  را برای او ارسال می‌کنید. اینجا شما با کمترین هزینه کرد، توانسته اید به سوددهی برسید. این دقیقا یک مدل “دراپ شیپینگ” است که نه تنها شما بلکه اکنون فروشگاه های بزرگ جهان همچون آمازون، علی بابا و حتی داخلی ها همچون دیجی کالا از آن بهره می برند.

مزایای “دراپ شیپینگ ” بسیار است. دراین نوع کسب و کار،  مخارج اضافی مانند هزینه‌ های انبارداری یا نگرانی بابت عدم موجودی کالا وجود ندارد، چرا که فروشنده، سفارشات را از تولید کننده، عمده فروش یا سایر خرده فروشان تهیه می‌ کند. در واقع یکی از بزرگ ترین مزایای آن دقیقا استارت این کار با کمترین سرمایه یا به عبارتی بدون هیچ سرمایه ای است.

درهر صورت فضای مجازی این امکان را به شما می دهد که یک محیط کاری انعطاف پذیر را تجربه کنید. دسترسی به اینترنت توسط شما یعنی شروع یک کسب و کار. همچنین از این طریق شما می توانید با طیف وسیعی از برندها در حوزه ی کاریتان همکاری کنید و در این مسیر از کمترین محدودیت برخوردار خواهید بود. فروش سنتی همواره با محدودیت روبرو است، اما شما با استفاده از ” دراپ شیپینگ ” در صورت افزایش فروش و مشتری هرگز دچار مشکل و دردسر نخواهید شد.

مزایای "دراپ شیپینگ"
مزایای “دراپ شیپینگ”

دراین روش شما با کمترین چالش روبرو هستید. چرا که شما تنها نقش واسطه گر را بازی می کنید و درگیر  بسیاری از مشکلاتی را که فروشندگان با آن روبرو هستند ، نخواهید بود و در هیچ یک از مراحل موجودیت اجناس، بسته ‌بندی اقلام مختلف و ارسال آن‌ها به دست مشتری دخالتی نخواهید داشت. تنها چالشی که با آن روبرو هستید ، جلب اعتماد خریدار و البته راهکارهای افزایش فروش در وب سایت تان است تا بتوانید بازه ی سوددهی خود را افزایش دهید.

البته یادتان باشد ” دراپ شیپینگ ” تنها مختص به فروشگاه های اینترنتی نیست، اما امکان این موضوع به مراتب در فروشگاه های اینترنتی بیشتر است. در فروش حضوری نیز می توان با برندهای مختلف قرارداد بست و شما در مغازه تان تنها نمونه ای از کالاها را قرار دهید و پس از خرید خریدار محصول را برایش بفرستید. در نهایت باید گفت : هر تجارتی در کنار مزایا، کاستی‌هایی را نیز به دنبال دارد. پس حواستان باشد، علی رغم اینکه این روش با کمترین سرمایه ، سوددهی خوبی دارد، اما هرگز از طریق آن نمی توان راه صد ساله را یک شبه طی نمود. بلکه مثل هر کاری نیاز به ممارست ، تلاش ، سختی و البته در میان سیل عظیمی از رقبا نیازمند نوآوری و خلاقیت است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90576
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن