بانک-بیمه-بورس

 “داتام”، سهم درخشان بانک ایران زمین

میترا اکبری

 

گروه مالی داتام از شرکت های اصلی بانک ایران زمین، با درج نماد “داتام” ، ۲۸ آبان ماه سالجاری در جمع  شرکت های بازار دوم بورس قرار گرفت تا بهره مندی از بازار سرمایه در کنار بازار پول و تامین مالی برای زنجیره‌های ارزش، فعالان و گروه‌های اقتصادی را محقق کند.

پس از محول کردن این مأموریت، عباس فارسی رئیس هیأت مدیره در معرفی این شرکت اظهار کرد، این گروه مالی در بین شرکت‌های زیر مجموعه بانک ایران زمین و هلدینگ توسعه تجارت داتام چنان جایگاه ویژه‌ای دارد که همه فعالیت‌های مالی در حوزه بازار سرمایه به آن محول شده است.

ورود موفق به تالار شیشه‌ای

با چنین پشتوانه‌ای، ۶ دی ماه تعداد یک میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام گروه مالی داتام، به شیوه ثبت سفارش در سقف ۱۵۵ تومان کشف قیمت و عرضه اولیه شد.در آن روز داتام با شریک کردن یک میلیون و ۱۷۳ هزارو ۷۵۳کد معاملاتی در سفره خود، یک هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کرد. بازوی عملیاتی بانک ایران زمین در حوزه پولی و مالی، تنها پس از اندکی فعالیت رشد ۵۰ درصدی قیمت سهم را رقم زد که با توجه به رشد جهشی بالا، نهاد ناظر بازار برای بررسی دلیل این جهش برپایی کنفرانس مطبوعاتی را جهت اطلاع رسانی صادر کرده و بدین ترتیب معامله سهام این نماد به صورت موقت متوقف شد، اما مرجع قانونی ناظر بازار پس از این نشست خبری و دریافت گزارش‌های مربوطه در این باره ، مجوز بازگشایی نماد و معامله سهام این هلدینگ را با اعمال دامنه نوسان اعلام کرد.

امروز “داتام”

حال “داتام” در ۳۱ روز معامله تا ۲۳ بهمن ماه که بیشتر آن مثبت بوده با آهنگی متوازن مسیر رشد قیمت سهم را طی و در محدوده ۲۱۲ تا ۲۲۰ تومان قرار گرفته است. “داتام” با داشتن امتیازهای شاخصی چون؛ افزایش ۱۶ برابری سود خالص در ۵ سال اخیر، نداشتن بدهی بانکی، کاهش جریانات نقدی خروجی و افزایش میزان نقدینگی در دسترس، بهبود چشم گیر وضعیت نقدی ۶ ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه و تبدیل وجوه نقد حاصل شده از فعالیت های عملیاتی از منفی و خروجی به مثبت و ورودی در موقعیت خوبی قرار دارد. سهمی که به اذعان تحلیلگران بازار می‌توان به آینده آن امیدوار بوده و با آسودگی خاطر سرمایه گذاری کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102062
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن