اجتماعی

حناچی خبر داد: بهره‌برداری از ۵ بوستان در پایتخت

شهردار تهران بر تأثیر افزایش فضای سبز در کیفیت زندگی شهروندان تهرانی تأکید کرد و گفت: به زودی 5 بوستان در سطح پایتخت به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش تفاهم آنلاین، پیروز حناچی در آیین افتتاح بوستان “زندگی” محله هرندی واقع در منطقه ۱۲ گفت: یکی از سیاست‌های ما در این دوره با همراهی شورای اسلامی شهر تهران، ترغیب افزایش فضای سبز در پایتخت بوده که تأثیر بسیاری بر روی ارتقای کیفیت زندگی در تهران دارد.

وی افزود: کمربند سبز شهر تهران در اطراف این شهر احداث می‌شود و پیگیر آن هستیم و قطعا تأثیر بسزایی در آلودگی هوا دارد، اما این اقدام به اندازه اقدام برای احداث بوستان‌ها در داخل محدوده شهر نیست. بی‌تردید احداث بوستان در محدوده شهر به جهت کیفیت هوا و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

شهردار تهران ادامه داد: کلانشهرها همگی با عارضه افزایش قیمت زمین و کاهش سرانه فضای مسکونی مواجه هستند، لذا شهروندان، نیازمند فضای باز و سبز برای گذران اوقات فراغت هستند. مشکلی که همه کلانشهرها با آن روبرو هستند.

شهردار تهران با اشاره به احداث بوستان زندگی گفت: این بوستان بزرگ‌تر از پارک شهر است و قطعا در جهت پیگیری سیاست‌های توسعه فضای سبز داخل شهر تهران احداث شده است.

وی ادامه داد: در فضای کرونایی فعالیت‌های اقتصادی و… کاهش یافته، اما باید به برخی آمارها توجه جدی داشته باشیم.

از ابتدای سال تا انتهای ۲۴ مهرماه در تهران، ۱۵ روز هوای پاک، ۱۵۲ روز هوای قابل قبول، ۴۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه‌ها داشته‌ایم. حتی در روزهای جمعه که فعالیت‌های اقتصادی به حداقل می‌رسد، در ساعات غروب، میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: افزایش این ذرات در هوای شهر تهران نشان‌دهنده استاندارد نبودن خودروهای سنگین و نقش منابع آلوده‌کننده خارج از تهران هستند که در فصول سرد و با ایجاد پدیده وارونگی این وضعیت خود را بیشتر نشان می‌دهد.

حناچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای احداث بوستان‌های بیشتر در سطح شهر تهران، گفت: به زودی در منطقه ۱۴ شاهد بهره‌برداری پارک معروف به وثوق‌الدوله خواهیم بود. پارک‌های حکیم، اخوان، چهارباغ و گل‌ها نیز به زودی افتتاح خواهند شد و به این ترتیب شاهد افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران خواهیم بود.

وی ادامه داد: همه این اقدامات لازم است، اما کافی نیست. قطعا زمانی موفق خواهیم شد که مردم را در کنار خود داشته باشیم. بی تردید هر جایی که مردم را داشته ایم توانسته ایم جریانی ایجاد کنیم که با هیچ دستگاه دولتی انجام شدنی نیست. در حوزه فضای سبز نیز باید از مشارکت شهروندان بهره بگیریم.

وی در پایان صحبت‌های خود به مرحوم عالی‌نسب اشاره کرد و افزود: نام و یاد ایشان از دوران سخت جنگ باقی است. ایشان جمله‌ای دارند که باید صدای کسانی باشیم که در جامعه گوشی برای شنیدن صدای آن‌ها وجود ندارد، لذا امیدواریم افتتاح این بوستان‌ها در محلاتی همچون هرندی در کنار کنترل و توانمندسازی زمینه تغییر روش‌های زندگی را فراهم کند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50688
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن