گیلان

حمایت از صنایع کوچک با راه‌اندازی فن‌بازارهای منطقه‌ای

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، راه‌اندازی واحدهای راکد صنعتی و  فن‌بازارهای منطقه‌ای را از راهکارهای حمایت گسترده از صنایع کوچک دانست.

به گزارش تفاهم آنلاین، فریبرز سعیدی‌کیا در دیداری که غلامرضا مرحبا – نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با وی داشت، گفت: حمایت از تشکیل خوشه‌های صنعتی، مشارکت و همراهی در راه‌اندازی واحدهای راکد صنعتی، حمایت از صادرات با تشکیل کنسرسیوم های تخصصی تجاری و صادراتی و راه‌اندازی فن‌بازارهای منطقه‌ای، از راهکارهای حمایت گسترده از صنایع کوچک و متوسط است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان و تغییرات مستمر سلایق و خواسته‌های مشتریان و مصرف کنندگان، موجب تغییرات مستمر در ساختار تولید شده و از آنجا که صنایع بزرگ به دلایل ساختاری، انعطاف لازم در جوابگویی به نیاز تنوعی بازار مصرف را ندارند، زمینه رشد صنایع کوچک بیش از پیش فراهم شده است.

مرحبا – نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: تغییر سریع و گسترده فناوری تولید در دهه‌های اخیر، لزوم همسویی با نیاز بازارهای مصرف و فاصله‌گرفتن از تولید انبوه در صنایع بزرگ و گرایش به سمت تولیدِ انعطاف‌پذیر، از لازمه های بنیادین برای راه اندازی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط است.

وی خاطر نشان کرد: صنایع کوچک و متوسط در راستای تعامل با صنایع بزرگ و مادر و در قالب یک زنجیره تولید مکمل نیازهای صنعتی کشور هستند و از آنجا که بهره‌وری در صنایع کوچک بیشتر از صنایع متوسط و در صنایع متوسط نیز بیشتر از صنایع بزرگ است، بنابراین حمایت و توسعه آنها باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59408
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن