اقتصادیبانک-بیمه-بورسمناطق آزاد-گردشگری

حل مشکل انتقال پول با تاسیس شعب بانک‌های افغانستانی در چابهار

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین سلیمی درباره درخواست برخی از بانک‌های افغانستانی برای تأسیس شعبه در منطقه آزاد چابهار به دلیل معافیت این بندر از تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: طی چند ماه گذشته و بعد از آنکه آرین بانک تحریم شد، یکی از بانک‌های افغانستان برای حضور در منطقه آزاد چابهار و تأسیس شعبه درخواست داشت که در صورت موافقت و انجام این کار، بخش بزرگی از مشکلات نقل و انتقالات پول حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر تراکنشی مربوط به منطقه آزاد چابهار که مربوط به افغانستان باشد، از تحریم‌های آمریکا معاف است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان اظهار داشت: در حال حاضر ولی ما برای تجارت با افغانستان و واردات و صادرات با این کشور دچار مشکل هستیم و نقل و انتقال پول به سختی انجام می‌شود. در صورتی که هر بانکی مجوز فعالیت به دست آورد، تجارت و نقل و انتقال پول بین دو کشور تسهیل خواهد شد.

سلیمی در خصوص باز بودن مرزها بین ایران و افغانستان به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز گفت: طبق اعلام مقامات رسمی دو کشور، مرزها تقریباً بسته است، ولی گویا تصمیم بر آن است که درباره مجوز تردد کامیون‌ها از مرز دوغارون تصمیم‌گیری شود.

عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: با این حال هم ورود و هم خروج اتباع ایرانی و افغانستانی از مرزهای دو کشور ممنوع است و ترددی انجام نمی‌شود.

گفتنی است؛ پیش از این غلامرضا پناه معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار اعلام کرده بود که سه بانک افغانستان خواستار تأسیس شعبه در این منطقه شده‌اند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=16187
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن