گیلان

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان برگزار شد

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان با حضور استاندار و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، استاندار گیلان در حاشیه برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران، به نام‌گذاری سال‌جاری تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری جلسات کارگروه در مرکز استان گیلان رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه نیمه تمام، بازدیدها و بررسی‌های میدانی جزو برنامه‌های ماست.

ارسلان زارع با یادآوری اینکه طی سال گذشته در راستای سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال اقدامات خوبی توسط دستگاه‌ها و همت بلند بخش خصوصی و کارآفرینان صورت گرفت، افزود: براساس برنامه، واحدهای با پیشرفت بالای ۶۰درصد که در نیمه نخست سال شناسایی شده بودند تا پایان سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند.

نماینده عالی دولت در گیلان به شناسایی واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد طی سال‌جاری نیز اشاره و اضافه کرد: در بخش صنعت ۱۱و در بخش کشاورزی ۱۳واحد بزرگ داریم که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۶۰۰ جوان بومی به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی، ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا را از نواحی مستعد توسعه و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در استان دانست و گفت: در شهرک گلخانه‌ای و کشاورزی بازدید شده نیز مشکلاتی بود و مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با تأمین اعتبار در نیمه نخست سال‌جاری، شاهد رفع تنگناهای زیرساختی به ویژه در شبکه توزیع برق و آب باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم شتاب در تامین امکانات خدماتی و رفع مشکلات زیرساختی نواحی و شهرک‌های صنعتی گفت: با بهره برداری از ۲۴واحد بزرگ صنعتی و کشاورزی استان، یک‌هزار و ۶۰۰فرصت شغلی برای جوانان بومی ایجاد می‌شود.

فریبرز سعیدی کیا – رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان نیز در حاشیه این جلسه ضمن تشکر از حضورو تلاش و پیگیری‌های استاندار گیلان گفت: با تکمیل زیر ساخت‌ها و امکانات زیر بنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و راه‌اندازی واحد‌های صنعتی، شاهد رشد اشتغال و توسعه صنعتی خواهیم بود.

وی در پایان بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تمام توان خود را به کار گرفته است تا منطبق با اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بر اساس برنامه‌های مدون سالیانه، نقش بسزایی را در توسعه پایدار صنعتی استان داشته باشد، امید است که با توکل به خداوند متعال بتوانیم در این راه موفق باشیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69857
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن