اقتصادی

مشتری مداری گام اول اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل هوپو گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی به یکی از استراتژی‌های اصلی شاکله اقتصادی کشور تبدیل شده و رهنمودهای مقام رهبری هم به طور پیوسته و مکرر به اهمیت این مساله و استمرار این رویکرد به عنوان نقشه راه خروج از شرایط فعلی تاکید دارند.

به گزارش تفاهم آنلاین، دومین دوره جشنواره ملی یکصد واحد مشتری‌مدار، از میان هزاران برند ایرانی، «هوپو» به عنوان یکی از 100 برند برتر شناخته شده و تندیس هیات داوران به هلدینگ شانا کاسپین، مالک این برند اهدا شد.

گفتنی اس، این جایزه، برای شناخت و قدردانی از برند‌هایی است که با هدف مشتری‌مداری و جلب رضایت مشتریان به عنوان یک اصل مدیریتی و با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و مکانیزم‌های نوین، تلاش‌های موثری انجام می‌دهند. مساله ای که به واقع در راستای منویات مقام معظم رهبری، در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

شهریار شهیر برزگر، بنیان‌گذار و مدیرعامل هوپو، ضمن اشاره به اهمیت و اثرگذاری این جشنواره و قدردانی از اهداف آن، در این باره می‌گوید: «این روزها موضوع اقتصاد مقاومتی به یکی از استراتژی‌های اصلی شاکله اقتصادی کشور تبدیل شده و رهنمودهای مقام رهبری هم به طور پیوسته و مکرر به اهمیت این مساله و استمرار این رویکرد به عنوان نقشه راه خروج از شرایط فعلی تاکید دارند که در این باره باید گفت یکی از مولفه‌های زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی همین استاندارد سازی تولید و خدمات و بالا بردن کیفیت به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر است»

این کارشناس صنعت فرانچایز و سرمایه‌گذاری تصریح می‌کند: «لازمه شکوفایی و خود اتکایی اقتصادی کشور در شرایط بحران و تحریم، اهتمام تمام متولیان و دست اندرکاران اقتصادی کشور، بویژه در عرصه خدمات به رعایت اصول استاندارد و فرهنگ سازی در این مسیر است. تنها از این رهگذر است که محصولات و خدمات ایرانی امکان رشد کیفی یافته و باور و اعتماد مصرف کننده داخلی (و درنهایت مصرف کننده خارجی)  به محصولات و خدمات ایرانی افزایش خواهد یافت.»

شهریار شهیر معتقد است که برای رسیدن به چنین آرمانی، مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی باید با مفاهیم و دانش روزآمد در حوزه مارکتینک، مشتری‌مداری، اصول و مبانی خرده فروشی، مبانی ایجاد کسب و کارهای مدرن و تحول ساختاری کسب و کارهای سنتی و مبانی تحول سازمانی آشنا باشند تا بتوانند در بازار پررقابت اقتصاد جهانی ضمن ارائه ارزش‌های بومی، در اندازه‌های بین المللی ظاهر شوند.

مدیرعامل هوپو درباره دلایل اعطای این جایزه به «هوپو» نیز تصریح می‌کند: «یکی از مهم‌ترین کارها و دستورالعمل‌های مجموعه هوپو، ارزش‌گذاری برای هر ثانیه مشتریان است. به این منظور، افتتاح «هوپو آکادمی» برای تربیت منابع انسانی در راستای استاندارد‌سازی خدمات، ایجاد تیم بازرسی، نظارت و ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادات و پیاده‌سازی سیستم روزآمد CRM از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های این برند در راستای توسعه داخلی و بین‌المللی است که می توان آن را قدم مثبتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز به شمار آورد.»

شهریار شهیر در پایان توضیح می‌دهد که تیم او با اعتقاد به این که چرخه فرایند‌های سازمانی که به اختصار به آن BPM گفته می‌شود، یکی از مبانی تحقق اصل «کیفیت» و مشتری‌مداری است، آن را در سازوکار «هوپو» عملیاتی کرده اند؛ چرا که به این وسیله و  با شناسایی وضع موجود، تحلیل، بازطراحی و پیاده‌سازی فرآیندها و پایش مداوم کارکرد سازمان در کمترین زمان انجام شده و بیشترین بهره وری به دست آید.

به گفته او پروسه چهار مرحله ای: مدل سازی و طراحی فرایند، پیاده سازی و اجرای فرایندها، کنترل و پایش فرایندها و بهبود فرایندها تنها سازوکار روزآمدی است که حاصل آن بیشترین بهره وری در راستای دست یابی به مقوله مشتری‌مداری است.

جشنواره ملی یکصد واحد مشتری‌مدار در تلاش است که انتقال دانش و تجارب متخصصین و کارآفرینان ایرانی با هداف توسعه و ترویج فرهنگ «مشتری‌مداری» به افزایش کیفیت و توان رقابت در بازارهای ملی و بین‌المللی منتهی شود. این مساله با تبیین جایگاه کیفیت و بهره‌وری محصول، با رعایت حقوق مصرف‌کننده با تأکید بر استانداردسازی محصولات و خدمات و ارائه راهکارهای نوین و تقویت استراتژی‌های سازمانی میسر خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64742
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن