انرژی

تولید ۸۵۴ مگاوات انرژی پاک در سطح کشور

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه توسعه ظرفیت‌های تولید انرژی پاک یکی از اولویت‌های وزارت نیرو است گفت: اکنون ۸۵۴ مگاوات انرژی پاک در سطح کشور تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، «همایون حائری» روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در اسلام آبادغرب که در قالب هجدهمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران که به ‌صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهوری افتتاح ‌شد، به خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید فقط ۱۴۵ مگاوات برق از طریق انرژی های پاک در کشور تولید می شد که در طول این هفت سال به ۸۵۴ مگاوات رسیده است.

او با بیان اینکه تولید انرژی پاک در کشور بیشتر از طریق نیروگاه های بادی و خورشیدی است، گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تولید انرژی پاک در وزارت نیروی با نگاه ویژه ای دنبال می شود و وزارت نیرو برق تولید شده بخش خصوصی و خانوارها را به قیمت خوبی از مشتریان خریداری می کند.

حائری در ادامه بیان داشت: بیشتر نیروگاه های انرژی پاک توسط بخش خصوصی و با حمایت همه جانبه دولت تولید می شود.

احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سرپل ذهاب بزودی کلنگ زنی می شود

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور نیز در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه پروژه های متعددی در خصوص توسعه ظرفیت تولید انرژی پاک در سطح استان کرمانشاه در دست اقدام داریم، گفت: بزودی راه اندای یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان سرپل ذهاب کلنگ زنی می شود.

علی اسدی افزود: احداث این نیروگاه توسط بخش خصوصی انجام می شود و اعتبار آن حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

مرحله اول نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو ۱۹ آذر ماه سال ۹۸ با حضور علی لاریجانی رییس وقت مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه برق دالاهو در شهر اسلام آباد و در ۶۰ کیلیومتری شهر کرمانشاه واقع شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43580
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن